divendres, 28 de març de 2008

El ministre d'Informació de Veneçuela es dirigeix a "El País" acusant-lo de parcialitat i manipulació



Andrés Izarra enumera nombrosos exemples que ho demostren.
Accediu a la carta del ministre publicada a Rebelion.org

Els exemples enumerats pel ministre veneçolà es limiten només al 2007 i el que duim de 2008. El tarannà "socialdemòcrata" o directament (anti)democràtic d'aquest mitjà quedà especialment palès els dies 12 i 13 d'abril de 2002, en les seves informacions i en la seva editorial respecte del "Carmonazo" o cop d'estat organitzat per militars adversaris de Chávez i que col·locà enfront com a cap de l'estat veneçolà al president de Fedecamaras (la patronal) Pedro Carmona Estanga.
Els governs colombià, dels EUA i de l'Estat espanyol (J. M. Aznar) varen donar suport als colpistes. De fet, els governs nord-americà i espanyol feren públic un comunicat conjunt al qual declaraven, textualment, que "Los gobiernos de Estados Unidos y de España, en el marco de su diálogo político reforzado, siguen los acontecimientos que se desarrollan en Venezuela con gran interés y preocupación, y en contacto continuo". Los dos gobiernos "declaran su rechazo a los actos de violencia que han causado una cantidad de víctimas", "expresan su pleno respaldo y solidaridad con el pueblo de Venezuela" y "expresan su deseo de que la excepcional situación que experimenta Venezuela conduzca en el plazo más breve a la normalización democrática plena".
En la mateixa corda, els mitjans espanyols i dels EUA varen publicar editorials i notícies favorables al govern de Carmona.
Gran part d'aquesta informació l'he extreta de Wikipèdia