dijous, 29 de gener del 2009
J. Sitges/DdB, 28-01-09: "Els cotxes queden fora de Es Canons per iniciativa privada"
dimecres, 28 de gener del 2009
UM-PSOE: Irresponsabilitat i passivitat en Salut i Emergències
Demanen responsabilitat, que es deixin de banda els motius partidistes i que es procedeixi d'una vegada a la dotació d'aparells desfibril·ladors externs semiautomàtics amb els quals es poden salvar vides
Els Verds-Esquerra d'Artà varen defensar ahir dia 27 de gener a la darrera sessió ordinària del Ple, de manera infructuosa, una Iniciativa amb forma de moció dirigida a la dotació d'aparells Desfibril·ladors Externs Semiautomàtics als llocs de més freqüentació de públic del terme i als vehicles de la Policia Local. Aquesta dotació aniria dirigida a la prevenció davant situacions d'alt de risc, concretament en els casos d'aquells accidents cardiovasculars que condueixen en ocasions a la denominada ‘mort sobtada’. Els aparells de Desfibril·lació Externa Semiautomàtica (DESA) permeten en moltes ocasions la desfibril·lació primerenca per part de personal no mèdic (com ara, agents de la Policia Local i personal d'altres serveis d'emergències, com poden ser els bombers, adequadament formats en el seu ús), actuació que suposa la tercera de les passes que s'han de dur a terme segons l'estratègia per a respondre davant d'una aturada cardíaca: (a) alerta immediata, (b) inici precoç de la ressuscitació bàsica per part dels testimonis, (c) desfibril·lació primerenca i, en darrer lloc, (d) suport vital avançat en escassos minuts.
Aquesta no és la primera ocasió aquesta legislatura en què es formula aquesta Iniciativa (1), i Els Verds – Esquerra d'Artà, davant la inactivitat demostrada per part dels responsables de l'equip de govern (B. Gili, regidor d'Interior (UM) i M. Francisca Servera, regidora de Sanitat (PSOE)), davant del fet de la regulació de l'ús d'aquest tipus d'aparell efectuada mitjançant Decret per part de la Conselleria de Salut i Consum el passat mes de desembre (2) i en previsió de la lentitud de les administracions, que obliga a actuar amb rapidesa i diligència amb vistes, especialment, al proper estiu -època de màxima afluència de públic- varen decidir tornar a presentar aquesta Iniciativa.
Encara que l'equip de govern, com s'ha dit anteriorment, ja s'havia compromès a actuar respecte de la dotació d'aquest tipus d'aparells el passat Ple del mes de març, no consta que que aquest compromís s'hagi fet efectiu.
Guillem Caldentey, regidor de la formació d'esquerres, critica durament “la passivitat demostrada pels responsables polítics municipals vers la correcta dotació d'equipaments d'emergència com aquests que, en casos d'accidents cardiovasculars, poden salvar vides”, i reclama als mateixos responsables “una mica de seny i responsabilitat i que facin el possible per a assolir un mínim de dotació amb aquests aparells amb la màxima brevetat possible”.
(2) Accediu al Decret 137/2008 de 12 de desembre, pel qual es regula l'ús de desfibril·ladors externs semiautomàtics en centres no sanitaris de les Illes Balears (BOIB Núm. 178, de 20 de desembre).
diumenge, 18 de gener del 2009
Impossible jugar sense perill als parcs infantils d'Artà
Fa anys que no s'hi ha dedicat cap inversió i el manteniment és deplorable
Els Verds-Esquerra d'Artà denuncien el pèssim estat de les instal·lacions de parcs infantils del nucli urbà d'Artà, alguns dels quals es troben en unes condicions tals que esdevenen impracticables i, el que és pitjor, veritablement perillosos, per als més petits. És per aquest motiu que l'agrupació ecologista artanenca presentarà una vegada més un Prec la propera sessió ordinària del Ple de l'Ajuntament d'Artà d'Instància a l'equip de govern (UM-PSOE) per a que es dugui a terme, de manera urgent, un esforç per a habilitar aquestes instal·lacions per al seu ús.
Aquesta no és la primera ocasió aquesta legislatura en què es denuncien aquests fets i la pèssima gestió d'aquestes instal·lacions municipals per part, sobre tot, de Rafel Gili (UM), Batle d'Artà i regidor d'Urbanisme, Obres i Serveis (1). Durant aquest temps no només no s'ha dut a terme una tasca sistemàtica i periòdica de manteniment, sinó que no es té notícia de cap intenció de cercar, per part d'aquest responsable municipal, la manera d'evitar arribar novament a l'estat impracticable en què es troben els parcs infantils avui novament.
(1)Accediu als Comunicats de Els Verds-Esquerra d'Artà de setembre de 2007 i juny de 2008.
diumenge, 4 de gener del 2009
Diògenes reivindica que el PSOE tiri endavant al Parlament la seva pròpia iniciativa sobre l'ús terapèutic del Cànnabis
Artà, Capdepera, Pollença i Son Servera
4 de gener de 2009
El Col·lectiu de regidors Diògenes insta el Grup parlamentari Socialista a la seva efectiva tramitació, debat i aprovació al Parlament de les Illes
S'ha de recordar que aquesta planta va tenir un ús terapèutic, fins i tot a la medicina oficial, fins els anys 30, en els quals va ser prohibida als Estats Units per diverses raons, cap d’elles de caràcter científic o mèdic i, posteriorment, es va estendre aquesta prohibició a la resta de països occidentals. El Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya va dur a terme l'any 2007 un Programa Pilot de l'Ús terapèutic del Cànnabis, els resultats del qual varen ser presentats al públic el passat mes d'abril (2). Amb aquest Programa Pilot, al qual varen participar més de 40 metges de sis hospitals de l'àrea de Barcelona, 15 farmacèutics dels serveis de farmàcia dels diferents hospitals, 75 oficines de farmàcia i 8 infermeres, es va poder comprovar que un derivat estandarditzat de la planta, Sativex (3), actuava com a coadjuvant del tractament de dolor neuropàtic en pacients amb esclerosi múltiple, així com en la espasticitat per esclerosi múltiple, dolors neuropàtics de diversa etiologia, en tractament de pacients amb diagnòstic de Síndrome d'anorèxia-caquèxia per càncer o SIDA i en tractament de pacients que pateixen nàusees i vòmits secundaris al tractament de la quimioteràpia.
Malgrat que la Proposició socialista no de Llei va ser admesa a tràmit per la Mesa del Parlament el mes de juliol (4), encara no ha estat inclosa a l'ordre del dia de les sessions del Parlament. És per aquesta raó, i a la vista dels beneficis que podria suposar aquesta mesura per a alguns malalts i de l'alt grau d'interès i adhesió que la proposta socialista ha rebut als diferents consistoris, que el Col·lectiu de regidors Diògenes insta el Grup Parlamentari Socialista a donar les passes necessàries per a dur a debat i aprovació pel Parlament la seva pròpia Proposició no de Llei amb la major brevetat possible (5).
Per a més informació sobre aquesta iniciativa duta a terme als respectius Ajuntaments pel Col·lectiu de regidors Diògenes, i sobre les seves argumentacions en favor de possibilitar l'ús terapèutic del Cànnabis i de la legalització de les drogues, accediu al comunicat de Els Verds-Esquerra d'Artà del passat dia 26 de juliol.
La coordinadora Diògenes està formada pels regidors Guillem Caldentey (Artà, Verds-Esquerra), Maria Orts i Virginia Urdangarín (Capdepera, EU-EV), Pepe García (Pollença, Alternativa. EU-EV) i Contxi Penya (Son Servera, Verds-Esquerra).
(2) Pitjau aquí per accedir al comunicat del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya sobre el Programa Pilot sobre l'ús terapèutic del Cànnabis.
(3) Es tracta d'un esprai d'aplicació a la mucosa oral (boca) l'ús del qual és legal al Canadà i que es troba a les farmàcies des de 2005, i que és prescrit per a l'alleugeriment simptomàtic del dolor neurològic en adults amb Esclerosi Múltiple.
(4) Pitjau aquí per a accedir al núm. 47 del Bolletí Oficial del Parlament de les Illes Balears (pàg. 1418), on consta el redactat de la Proposició no de Llei del Grup Parlamentari Socialista i la seva sol·licitud a la Mesa del Parlament de les Illes que la mateixa sigui admesa a tràmit.
(5) S'ha de recordar que l'any 2001, el Grup Parlamentari Socialista ja va presentar una Proposició no de Llei al Parlament ben semblant, i que aquesta va quedar aprovada amb la unanimitat de tots els Grups: Accediu al Diari de Sessions del Ple Núm. 63, de 22-05-2001 (Pàg. 2783, PRON-1775).
dissabte, 3 de gener del 2009
Comunicat d'Eu-Ev de Capdepera, de reafirmació i aclariments
Capdepera, 3 de gener de 2009
Crec que totes aquests afirmacions necessiten una sèrie de consideracions i aclariments:
1er. En efecte, jo era la primera tinent de batle de l'ajuntament de Capdepera. Però entre dia 8 d'agost i fins a dia 8 de desembre m'he trobat absent per motiu d'una baixa per maternitat. Per tant, no vaig substituir el batle durant les seves vacacions ni vaig assistir a les Juntes de govern (òrgan que aprova les llicencies d'obres). Amb plena confiança envers tasca dels meus companys de pacte, pensava que l'hotel tenia llicència i que aquesta s'adaptava a la normativa municipal: Com és lògic, confiava en els meus companys de pacte.
2on. Cap dels membres de l'Assemblea d'Eu-Ev de Capdepera, incloses les dues regidores, ha fet declaracions a la premsa. Aquesta conducta s'ha perllongat fins el moment en què ens assabentàrem que els nostres socis de govern havien decidit incomplir el compromís de tornar a celebrar una reunió de la Comissió de Seguiment del pacte de govern el passat dia 30 de desembre i donar-nos les explicacions que havíem exigit a la reunió de la Comissió de dia 22 de desembre. És cert que a la premsa es va publicar alguna declaració en clau partidista durant els dies de dol, però també ho és que quan en el si d'un partit es discuteixen assumptes d'aquesta transcendència, sempre existeix un alt risc de filtracions a la premsa, filtracions per les quals ja vàrem demanar disculpes encara que nosaltres no n'érem les responsables (Comunicat d'Eu-Ev de Capdepera de dia 19-12-08).
3er. A l'inici del pacte de govern, tant PSM com Eu-Ev ens vàrem oferir a ajudar el batle (que estava molt verd) a gestionar el departament d'Urbanisme i a accelerar els projectes d'obres municipals per que sortissin el més aviat possible i sense errades. En cap cas des de Ev-Ev ens immiscírem en la gestió del personal d'Urbanisme ni en l'aplicació de la disciplina urbanística, per les senzilles raons que el personal tècnic municipal tenia molt clar que el seu superior era el batle i que aquest mai ens autoritzà a fer res. Per tant, la nostra posició pel que feia a Urbanisme s'exposava exclusivament a les reunions de pacte. Par altra banda, a principis del l'any 2008, el batle es va ocupar de comunicar-me explícitament que no tenia res a fer dins Urbanisme.
4t. Em semblen fora de lloc totes les declaracions a les quals se'ns titlla a les regidores d'Eu-Ev no només de deslleials sinó de no contribuir positivament en res. Referent a aquestes darreres acusacions, només volem exposar una sèrie de fets:
Aquestes regidores sempre han anat de cara, avisant en tot moment els seus companys del que farien i del que pensaven. De fet, quan se li planteja al batle que ha d'assumir les seves responsabilitats en constatar que no compleix amb les seves obligacions, se li planteja a ell en primera instància, restant per la nostra part a la espera que ens doni una resposta durant quinze dies. Mentres tant, i a esquena nostra, tots els membres del pacte consensuen i enllesteixen la nostra destitució, així com l'anul·lació de la segona reunió de la Comissió de Seguiment, amb l'evident objectiu de provocar les nostres declaracions i obtenir, d'aquesta manera, l'excusa per a procedir a la nostra expulsió del Pacte de govern de l'Ajuntament de Capdepera.
Que no contribuïm a res? A banda de tots els projectes que hem deixat enllestits a les àrees de govern que teníem encomanades (que són molts i que descriurem més endavant), podem dir que les obres del carrer Port ja estan en marxa gràcies a la nostra gestió; que la crisi de la Policia Local va recaure totalment sobre la nostra regidora; que el Catàleg de Patrimoni està en marxa gràcies a nosaltres, que la documentació per a contractar la redacció de les noves NNSS està preparada i a la espera només que el batle es decideixi d'una vegada a tirar-la endavant. Que, a més, i després del fet que el projecte de rehabilitació del casc antic hagués estat comanat d'amagat pel PSOE i que el mateix no hagi estat mostrat a la resta de companys d'equip de govern, la setmana passada (en plena crisi pels esdeveniments de Cala Ratjada) aquestes regidores encara s'esmerçaven en estaven plantejar al grup municipal del PSOE, de manera constructiva, les errades tècniques que tenia el projecte per a que fossin adequadament corregides. També en plena crisi vàrem ser nosaltres els que exposàrem la necessitat que no es paralitzassin les gestions encaminades a tirar endavant els projectes que han de rebre el finançament del “Pla ZP” i també arribarem a acords.
5è. Consideram perfectament compatible la nostra exigència d'assumpció de responsabilitats per fer les coses malament amb la racionalitat, per una banda, i amb la continuació de la tasca de gestió municipal, i d'aquesta manera hem procedit. Si ara l'equip de govern cerca recolzaments puntuals amb altres partits és perquè aquesta és la seva voluntat. Per la nostra banda, recolzarem aquells projectes que es decideixi engegar, sempre i quan els considerem consistents i ajustats a les línies del pacte de govern que signàrem a l'inici de la legislatura i no hi observem errades en la seva redacció, tramitació i/o execució.
6è. És al batle de Capdepera a qui s'ha de retreure la manca de cordura i de racionalitat, en el moment en què no va aturar unes obres com les de l'hotel Son Moll i en què pren, de manera continuada, decisions com aquesta, decisions preses de manera totalment unilateral (un altre exemple és la reincorporació, fa poques setmanes, de l'Inspector de la Policia Local, suspès cautelarment per l'equip de govern, sense consultar ni al regidor de Policia ni a la regidora de Personal).
7è. Nosaltres “fem pinya”, però quan consideram que es tracta adequadament el tema i hem pogut participar de la decisió. En tot cas, el que ha de quedar clar és que el primer és la nostra coherència i que, si hagués estat per nosaltres, podem assegurar que l'expedient d'obres de la renovació de l'hotel Son Moll no hagués estat tramitat de la forma com s'ha fet, i que les obres s'haurien aturat. Del contrari, hauríem dimitit i assumit les nostres errades, que és, ni més ni menys, el que demanam al batle de Capdepera.
Maria Orts
Regidora d'Eu-Ev de Capdepera.
dimarts, 30 de desembre del 2008
Comunicat d'Eu-Ev de Capdepera
Eu-Ev de Capdepera exigeix l'assumpció de responsabilitats polítiques per la tramitació que va envoltar les obres de l'Hotel Son Moll
Consideren tan necessària la dimissió del Batle, com un canvi real en les polítiques d'urbanisme al municipi, exigència formulada sempre tant des de l'oposició com dins de l'equip de govern.
1.- El cas:
1.a. NO S'OBRE EXPEDIENT DE DISCIPLINA URBANÍTICA.
Aquest fet comporta responsabilitats polítiques i fins i tot, pot ser que penals, i el batle de l'Ajuntament de Capdepera n'és un dels corresponsables.
El batle va tenir coneixement en tot moment de les circumstàncies legals i de fet que envoltaven aquesta obra. No es va obligar a aturar les obres, ni es va obrir expedient de disciplina urbanística, ni es va precintar el recinte.
1.b. NO ES TRAMITA L'EXPEDIENT D'OBRES D'ACORD AMB LA NORMATIVA.
Es tramitava una llicència de rehabilitació i modernització d’un hotel fora d’ordenació en situació B1. Segons les NNSS en vigor, en els edificis en situació B1 -“aquellos que entre medianeras o aislados cuya altura exceda en más de un 75% de la permitida en la zona por estas NNSS”- només es permetran “las obras encaminadas a adecuarlas a la situación B2 así como obras de higiene, hornato, salubridad, pequeñas obras de consolidación y seguridad pero nunca obras que den lugar a aumento de volumen, así como obras de modernización y las necesarias para su adaptación a la Normativa Vigente”.
Queda clar que aquesta obra a més de ser de modernització no s’adaptava a la categoria B2. Consideram que aquest expedient d'obres s'estava informat de manera contrària a l'establert en les NNSS.
2.- Aquest no és un cas aïllat pel que fa a seguiment dels procediments legals en els expedients d'obres i de disciplina urbanística, i al llarg de la legislatura ni en disciplina urbanística ni en planificació urbanística no s'ha produït cap avanç.
3.- No es pot seguir així perquè hi ha molts exemples aquesta legislatura de deixar fer obres i activitats (“Keops”, Cala Rotja...) sense llicència, no es tramiten els expedients disciplinaris, i en la tramitació d'expedients d'obres sempre hi ha errades. En aquest cas es va permetre fer una obra d'aquestes característiques sense llicència. El departament d'urbanisme no funciona i estam fartes d'exposar-ho en distintes ocasions i llocs i motius de trobada i de feina (reunions de dilluns, juntes de govern, comissions de seguiment) i s'ha continuat sense donar-li importància. Si bé és cert que a la majoria dels Ajuntaments és habitual actuar com s'ha fet en aquest cas, també ho és que Eu-Ev a Capdepera i els regidors i regidores membres de la Coordinadora de regidors “Diògenes”, de la qual nosaltres formam part, sempre sempre ens hem ocupat de denunciar-ho. A banda d'això recordam totes les decisions preses unilateralment, com aquesta, i que nosaltres no consideràvem encertades.
4.- Per tots aquests motius, es va demanar la convocatòria d'una reunió de la Comissió de Seguiment del Pacte, reunió que finalment es va celebrar el passat dia 22 de desembre. En aquesta reunió es varen exposar tots aquests fets i vàrem exigir, als representants del PSOE com a la resta dels grups que conformen l'equip de govern, l'assumpció de responsabilitats per part del màxim responsable polític d'aquests fets, en la forma de la dimissió del batle, B. Alzina Sureda (que a més es regidor d'urbanisme i estava informat de tot). Així mateix, es va emplaçar la resta de grups que conformen l'equip de govern, a reunir-se en el termini d'una setmana, cosa que no s'ha arribat a produir.
5.- Ha de quedar clar el respecte que, en tot moment, han demostrat les regidores d'Eu-Ev envers el pacte i als companys membres d'aquest, convocant la Comissió de Seguiment i exposant-hi, de manera interna, els motius pels quals consideren necessària l'assumpció de responsabiblitats polítiques.
Les explicacions i responsabilitats s'han demanat i exigit a porta tancada, i s'esperava que a la segona reunió de la Comissió de Seguiment del Pacte (reunió que s'havia d'haver celebrat ahir (dia 30-12-08) i que va ser desconvocada sense més explicacions i sense consultar-nos) el PSOE donàs alguna explicació i assumís la responsabilitat de no haver tramitat correctament l'expedient d'obres i no haver iniciat el d'infracció. Tots aquests dies, aquestes regidores han evitat escrupolosament fer cap declaració en relació amb aquests fets i la situació política, respectant el compromís assolit a la reunió de la Comissió de Seguiment de dia 22 de desembre. Aquestes regidores consideren que se lis ha pres el pèl abans, durant i després de l'accident. Per exemple, és prou il·lustrador el fet que, “en responsabilitat amb el pacte de govern i fiant-me dels companys regidors que el conformen, i, en no assistir a les juntes de govern per la meva recent baixa, confiava que aquesta obra tengués la llicència pertinent. A la primera junta de govern a la que vaig assistir vaig ser assabentada que que aquesta obra no disposava de llicència. Una setmana després, el mateix dia de l'accident, el Batle ens va comunicar que s'havia obert l'expedient de disciplina urbanística per l'inici de les obres. Moments desprès ens telefona i ens comunica que no és així” -declara Maria Orts.
En definitiva, un jutge haurà de pronunciar-se sobre la part de la responsabilitat penal que pugui existir. Nosaltres el que exigim és un acte de responsabilitat política davant d'uns fets als quals l'equip de govern i el batle i regidor d'urbanisme en particular té la seva part de responsabilitat. Exigim un exercici de responsabilitat política per part de l'equip de govern en el seu conjunt, davant del poble en primera instància, exercici que no pot ser altre que el canvi dels responsables polítics -d'ofici i de fet- de batlia i d'urbanisme. La no assumpció de responsabilitats polítiques en aquest sentit i en aquests termes significaria la renúncia a demostrar que aquests fets han comportat un canvi en les polítiques urbanístiques del govern d'aquest pacte. Els partits polítics que donen recolzament a la continuïtat de B. Alzina al front de l'Ajuntament, recolzen al mateix temps una manera de fer política urbanística, de seguretat laboral, territorial i turística que aquestes regidores d'Eu-Ev de Capdepera no poden tolerar ni molt menys compartir. Pot ser que aquest batle tengui el recolzament de les patronals de la hoteleria i la construcció, als quals ja els convé aquesta política tant permissiva, però els nostres votants són treballadors i ni des del punt de vista del treball ni de la seguretat els beneficia aquesta política.
Per acabar, hem d'expressar que la responsabilitat política la demostram en la lleialtat a un pacte de govern signat, però també i sobre tot en el nostre compromís prioritari amb el nostre programa i vers els votants que li varen atorgar la seva confiança. Per això no defensam, ni defensarem mai, actuacions al marge o contraries a l'establert per la llei i en el nostre programa polític, al qual la correcta actuació dels càrrecs polítics locals en urbanisme i disciplina urbanística té un molt especial significat. Tenim molts projectes començats i en marxa, i les nostres àrees són les que millor funcionen en aquest Consistori, però no ens podem tapar els ulls i romandre dins del pacte de govern municipal a qualsevol preu.
dissabte, 27 de desembre del 2008
Resposta de la Direcció de la Mar i Litoral...
El que es demanava per part de l'Ajuntament d'Artà -a rel d'una moció de Els Verds-Esquerra d'Artà del mes de març- era:
1. La redacció d'un estudi de necessitat i viabilitat de la ubicació de zones de fondeig a la zona de litoral artanenc qualificada de Lloc d'Interès Comunitari (LIC). En el cas que es corrobori la necessitat de l'establiment d'aquest tipus de zones de fondeig, la Direcció General de Qualitat Ambiental i Litoral executarà la instal·lació dels punts de fondeig oportuns tot tramitant les corresponents autoritzacions administratives per part de la Demarcació de Costes de Illes Balears i de la Capitania Marítima a Balears.
2. Si s'escau la instal·lació de punts de fondeig i aquesta s'arriba a dur a terme, l'Ajuntament d'Artà participarà de la gestió dels mateixos.
Aquesta ha estat la resposta del Director General de la mar i Litoral, Bartomeu Calafell Salom al Batle d'Artà, Rafel Gili Sastre, de dia 1 de desembre de 2008; la transcripció és literal -la cursiva i la negreta, nostres-, pitjau aquí per a accedir a la imatge del document original:
He rebut recentment, ja que el Servei de Litoral va ser transferit a la meva Direcció General fa algunes setmanes, l'acord del ple d'aquest Ajuntament, de data 25/03/2008, en el qual se sol·licita que per part de la Consellería de Medi Ambient es dugui a terme un estudi d'ancoratges per a embarcacions d'esbarjo i la seva posterior instal·lació i gestió en les aigües costaneres d'aquest Municipi, mitjançant la col·locació de boies que preservin els fons marins de les aigües costaneres d'aquest Municipi.
La Consellería de Medi Ambient va dur a terme, el desenvolupament del projecte Life-Posidònia amb cofinançament europeu, l'execució d'un conjunt de camps de boies a les illes, en zones especialment seleccionades en funció de la demanda de vaixells i l'abundància de posidònia dels fons. EI projecte, un projecte pilot, esta conclòs i no es pot ampliar amb ajuda financera europea.
És intenció de la Consellería, davant dels bons resultats del projecte, l'èxit del qual ha superat les expectatives, augmentar el nombre d'ancoratges d'aquest tipus, tant per la protecció que suposen per a la posidònia, com per l'ordenació de la demanda, de vegades caòtica i superior a la capacitat de platges i cales, en les àrees litorals de la xarxa Natura 2000, malgrat que, de moment, no es disposa de consignació pressupostària per a això.
S'ha de tenir en compte que al cost de les instal·lacions, s'ha de sumar el de l'explotació d'aquests camps de boies, que requereixen serveis de reserva, seguiment d'incidències, vigilància i control permanents, mitjançant uns equips humans i materials importants, així com els de reposició dels danys produïts per causes naturals i, fins i tot, pels derivats d'actes vandàlics, per la qual cosa la Consellería està estudiant les possibles solucions perfer front a tots aquests costos.
Per tot això, vull manifestar-li que, ja que gran part de la costa d'Artá esta catalogada com a zona LIC, una vegada vegem el camí mes adequat de solucionar els aspectes de finançament que li he exposat, tindrem en compte la petició formulada per aquest Ajuntament.
Atentament,
Bartomeu Calafell Salom
Director General de la mar i Litoral
Enllaços d'interès:
Diario de Mallorca, 28-08-2007: Medio Ambiente afirma que 9.000 embarcaciones emplearon sus amarres flotantes ecológicos este verano en Balears
ADN.es (Mallorca), 05-03-2008, Fonde@r sin mojarse. 400 boyas de Balears 'entrarán' en internet en mayo. La iniciativa del Govern agiliza la reserva y promoción del fondeo inocuo con la pradera de poseidonia.
Diario de Mallorca, 16-06-2008, Comarcas. La ocupación de los puntos de fondeo rondaría en estos momentos el 32%. Los amarres ecológicos de Porto Petro, los más solicitados de la isla .
Conselleria de Medi Ambient, 25-08-2008, Les Illes Balears registren enguany un augment notable d'usuaris de boies ecològiques.
dilluns, 22 de desembre del 2008
Postura de Els Verds-Esquerra davant la suposada modificació de les NNSS respecte al Polígon de Es Pujol
Accediu aquí al
Què han dit Els Verds d'Artà respecte del Polígon de Es Pujols:
30-07-2001: Eu-Ev demana la revisió del Pla Parcial del Polígon industrial.
01-10-2001: Eu-Ev demana la retirada del Projecte d'urbanització del Polígon industrial.
10-02-2003: Eu-Ev votarà en contra de la revisió de les NNSS d'Artà.
dijous, 18 de desembre del 2008
Si ets legal, comparteix!
dilluns, 15 de desembre del 2008
Nou enllaç al Blog
Si voleu fer webs, blogs, treballar amb imatges, tipografia, só, video, animació, videojocs... i ho voleu fer amb programari lliure, aquest blog conté una llista de suggeriments en permanent actualització.
També té una llista d´enllaços d´interès sobre programari lliure en general i alguns materials didàctics sobre el tema.
UM-PSOE es neguen a incrementar la transparència sobre els seus béns patrimonials i activitats
Els Verds-Esquerra denuncien la voluntat d'opacitat de l'equip de govern de l'Ajuntament d'Artà (UM-PSOE).
Han sol·licitat a la Secretaria de l'Ajuntament Informe relatiu al caràcter obligatori de l'adopció de determinades modificacions en les Declaracions de Béns patrimonials i Activitats i en el seu Registre municipal
Després que en el plenari de novembre UM i PSOE, per boca de Bartomeu Gili -UM, regidor d'Interior-, es negassin a aplicar al consistori d'Artà les darreres modificacions legals produïdes a la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local referides al Registre de Declaracions Patrimonials i Activitats1, el regidor ecosocialista ha presentat al registre una petició perquè la secretària municipal informi sobre la obligatorietat de deixar constància pública dels interessos econòmics dels regidors i alts càrrecs de l'administració Local en els termes de les esmentades modificacions.
La moció presentada per Els Verds- Esquerra, i recolzada per la resta de grups de l'oposició, pretenia posar al dia els mecanismes mínims de transparència de la política municipal, tot adaptant-los als canvis legislatius que al respecte s'han produït davant dels freqüents casos de corrupció en les administracions municipals; la moció recollia i refonia, per altra banda, propostes similars que el PSOE venia aprovant a Ajuntaments importants de tota Espanya com Getafe, Oviedo, Sevilla o Vigo.
“La sorpresa desagradable ha estat veure com els socialistes artanencs s'han plegat al discurs de l'opacitat d'UM i renuncien a allò que prediquen arreu, i fins i tot es neguen a complir i fer acomplir la legalitat, precisament quan aquestes canvis legals pretenen incrementar la transparència en la gestió municipal. En comptes de llum, UM i PSOE no fan més que projectar ombres i sospites sobre la política municipal, com per exemple amb les propostes de nous centres comercials al Polígon Industrial, que sabem a qui perjudicarà, però no els interessos econòmics què estan darrera i fins a quin punt podrien arribar a la Sala”, afirma Guillen Caldentey, regidor de Els Verds-Esquerra d'Artà.
En opinió de Els Verds-Esquerra, la Secretària municipal ja hauria d'haver informat d'ofici que el que es demanava a la proposta presentada al plenari és d'obligat compliment; com que no ha estat així, ara Caldentey ha decidit emplaçar-la formalment per a que aclareixi l'obligatorietat que els regidors i alts càrrecs deixin constància dels seus bens i interessos en els nous termes de l'actual legislació. “No es tracta de que els regidors i alts càrrecs de l'administració local no tenguin dret a la intimitat, però l'exercici de determinats càrrecs públics dóna lloc a que aquest dret es trobi sotmès a limitacions precisament derivades del caràcter públic del càrrec, límits entre els quals es troba el Registre d'Interessos que obliga a la declaració veraç dels béns que posseeixen per a, a través d'ell, comprovar que l'exercici de la funció es realitza, no amb un interès personal i de lucre, sinó amb una exclusiva idea de servei”, afirma el regidor verd a l'exposició de motius de la sol·licitud d'informe registrada.
Els Verds-Esquerra seguiran insistint en aplicar totes les mesures necessàries per a fer més neta i transparent la política local. Segons Caldentey, “que UM, un partit freqüentment esquitxat d'escàndols, s'oposi a mesures de transparència, fins i tot les preceptives, té la seva lògica; però que ho faci el PSOE i mostri un doble llenguatge davant mocions que en uns municipis aproven i a altres no, és lamentable”.
1 L'Art. 75 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, fou modificat al seu apartat 7 per la Llei 8/2007, de 28 de maig, del Sòl. El contingut i l'abast d'aquesta modificació és, essencialment, el següent:
A l'anterior regulació només tenia caràcter públic el Registre d'Activitats, requerint-se per a l'accés al Registre de Béns Patrimonials acreditar un interès legítim directe. En l'actualitat ambdós Registres, el d'Activitats i el de Béns, són públics.
S'amplia el contingut del Registre de Béns Patrimonials, havent-se d'incloure: participació en societats de tot tipus, amb informació de societats per aquelles participades, així com liquidacions d'imposts sobre la Renda, Patrimoni i, en el seu cas, Societats.
Dates en què han de presentar-se les declaracions: Abans de la presa de possessió, amb ocasió del cessament o quan es modifiquin les circumstàncies de fet, la publicació anual en els termes que fixi l'Estatut Municipal.
Pitjau aquí per accedir a l'escrit de Sol·licitud d'Informe de Els Verds-Esquerra d'Artà a la Secretaria de l'Ajuntament d'Artà relatiu al caràcter obligatori de l'aplicació dels canvis produïts en les Declaracions i el Registre municipal per les modificacions produïdes en la Llei de Bases de Règim Local de dia 15 de desembre de 2008.
Pitjau aquí per accedir al model de Declaracions de Béns patrimonials i Activitats i de Causes de possible Incompatibilitat aprovat per l'Ajuntament de Getafe per Acord del Ple de dia 30 d'octubre de 2008.
Notícia relacionada:
D. Díaz/Diagonal (núm. 92), El alcalde de Oviedo, bajo sospecha.
dilluns, 8 de desembre del 2008
Denúncia del desinterès de les administracions governades per UM davant els problemes de degradació del litoral
Reclamen la intervenció de les administracions davant el procés de degradació ambiental i paisatgística i dels perills d'incendi
Guillem Caldentey, regidor de la formació d'esquerres, denuncia “la passivitat de les administracions, especialment les dirigides per UM -Conselleria de Medi Ambient i Ajuntament d'Artà- i el seu desinterès per avançar en la millora de la gestió dels espais protegits d'Artà”.
El passat mes d'agost, Els Verds-Esquerra varen instar mitjançant “Queixa” les Direccions Generals de Biodiversitat i de Qualitat Ambiental i Litoral a “la urgent adopció de mesures eficaces i permanents dirigides a la limitació de l'accés de vehicles motoritzats dins aquest espai” (3). “A dia d'avui -declara el regidor-, encara esperam resposta de les distintes Direccions Generals de la Conselleria de Medi Ambient (UM) a la nostra Queixa, sense que tampoc no s'hagi produït cap intervenció per la seva banda”. Consideren, a més, que la manca de resposta per part d'aquests Organismes autonòmics suposa un incompliment de l'establert al Decret 9/2003, de 7 de febrer, Regulador de les Queixes i Iniciatives presentades a l'Administració de la Comunitat de les Illes Balears (4).
Per altra banda, Guillem Caldentey denuncia també “la manca d'interès, per part de l'equip de govern de l'Ajuntament d'Artà (UM-PSOE) i, en particular, de la nova regidora de Medi Ambient -UM, i la tercera regidora d'aquest àrea el que duim de legislatura- en la protecció del sistema dunar de Sa Canova”, en negar-se a aprovar, la passada sessió del Ple de dia 25 de novembre, una moció de Els Verds-Esquerra per a instar la Conselleria de Medi Ambient a estudiar la inclusió d'aquest sistema dunar protegit dins la Xarxa de Patrimoni Geològic i Hidrogeològic de les Illes (5).
Els Verds-Esquerra d'Artà analitzen actualment l'esmentada proposta de Xarxa de Patrimoni Geològic i Hidrogeològic de les Illes per a formular Suggeriments i/o Al·legacions en el sentit d'instar la Conselleria de Medi Ambient a l'estudi de la possible inclusió d'aquests i altres indrets dins de la mateixa.
(1) Consultau, per exemple, el comunicat de dia 30 de juliol de 2006 o el de dia 27 de gener de 2007.
(2) Accediu a la publicació, al BOIB núm. 97 de dia 11 de juliol de 2006, de l'aprovació definitiva d'aquest Reglament i al seu redactat.
(3) Accediu al comunicat de Els Verds-Esquerra de dia 17 d'agost de 2008. Entre d'altres conseqüències, a la Queixa s'exposava que “la circulació i estacionament de vehicles arriba a donar-se ben damunt les roques, fent malbé la flora i fauna de l'espai i provocant un important impacte paisatgístic i ambiental. A més, l'accés dels vehicles comporta l'increment del perill d'incendis als boscs de pins que s'hi troben, un especial increment de fems transportats dins dels mateixos vehicles i la pràctica dels abocaments il·legals d'enderrocs de construcció i restes de jardineria, i a determinats punts perill d'esfondrament del sòl pròxim a la vorera de la mar”. Si voleu accedir a l'escrit de Queixa, pitjau aquí.
(4) Accediu al Decret publicat al BOIB núm. 21, de 15-02-03, que estipula, al seu art. 4.5, que “La resposta s’haurà de notificar dins el termini màxim de quinze dies hàbils des de l’endemà de la recepció de la queixa”.
(5) La direcció General de Recursos Hídrics ha anunciat la inclusió d'altres sistemes dunars dins aquesta Xarxa balear, com ara el sistema de paleodunes de s'Estret des Temps (Santanyí) i el sistema platja-duna de Es Trenc: vegeu l'article aparegut a Diario de Mallorca del passat dia 19 de novembre. Pitjau aquí per accedir a la Moció presentada per Els Verds-Esquerra d'Artà la passada sessió ordinària del Ple de l'Ajuntament d'Artà de dia 25 de novembre de 2008.
diumenge, 7 de desembre del 2008
dimarts, 2 de desembre del 2008
Sentència 303/08 que declara la nul·litat de l'acte de suspensió de sou i feina per dos anys del Cap de la Policia Local d'Artà
La Justícia estima el recurs interposat contra l'Ajuntament d'Artà pel Cap de la Policia Local i anul·la l'acte de suspensió de sou i feina
Els Verds-Esquerra d'Artà exigeixen l'assumpció de responsabilitats polítiques d' UM-PSOE
Amb data de 29 d'octubre, el Jutjat del Contenciós-Administratiu Núm. 1 de Palma va fallar “[...] Estimar el recurs contenciós-administratiu interposat a instància de S. Mestre Ginard en contra del Decret d'Alcaldia de data set de febrer de dos mil set, pel qual s'imposa al demandant la sanció de dos anys de suspensió de funcions i pèrdua de remuneracions durant aquest mateix període i en conseqüència Anul·lar aquest acte administratiu, en ésser contrari a Dret [...]”.
Aquesta sentència ha esdevingut ferma en no haver-se interposat recurs d'apel·lació davant del Jutjat en el termini de quinze dies. El Decret d'Alcaldia de dia 7 de febrer de 2007 consistia en la suspensió, per un període de dos anys, de funcions i sou al Cap de la Policia d'Artà, per una presumpta falta greu d'abús d'atribucions. Aquest acte administratiu es fonamentava en la denúncia de dos agents de la mateixa Policia d'Artà, denúncia segons la qual el Cap de la Policia els havia desautoritzat amb ocasió d'una detenció. No obstant les al·legacions presentades pel Cap de la Policia a rel de la incoació de l'expedient disciplinari, la batlessa d'Artà, M. Francisca Servera Pascual, va resoldre procedir a la suspensió de sou i funcions per dos anys mitjançant el Decret anteriorment esmentat1.
El Cap de la Policia va formular ahir, mitjançant Instància a l'Ajuntament d'Artà, sol·licitud de reincorporació immediata al seu lloc de feina i d'abonament de les quantitats salarials devengades.
Guillem Caldentey, regidor de Els Verds-Esquerra d'Artà, va demanar a l'equip de govern de l'Ajuntament (UM-PSOE) en el transcurs de la passada sessió ordinària del Ple de dia 25 de novembre de 2008 si no s'assumirien responsabilitats polítiques a la vista d'aquesta sentència que anul·la el Decret de batlia de dia set de febrer de 2007. El regidor d'Interior -B. Gili, UM-, va ser ben contundent i va declarar en el plenari que a l'equip de govern no es considerava assumir cap responsabilitat.
Els Verds-Esquerra d'Artà critiquen durament la negativa de l'equip de govern d'assumir cap responsabilitat. L'any 2009 (any de forta retallada pressupostària per la crisi), aquest Ajuntament amb tota probabilitat haurà de fer front a una despesa propera als 90.000 euros només en concepte del sou que el Cap de la Policia d'Artà ha deixat de percebre des del moment de la suspensió de sou i feina decretada el mes de febrer de 2007. Aquesta despesa es podria incrementar en el cas que l'Ajuntament no el reintegri immediatament, motiu pel qual demanen un major grau de diligència i responsabilitat en aquesta tramitació (2).
S'ha de recordar que la llavors batlessa d'Artà, M. F. Servera (PSOE), principal responsable d'aquest afer, governava amb UM; i que l'esmentada batlessa va ser criticada per EU-EV per encobrir dos policies denunciats per falsedat en document públic3. Un d'aquests dos agents d'aquest altre afer era el que, prèviament, havia denunciat l'aleshores Cap de la Policia Local, fet que va acabar desembocant en la sentència 303/08, del passat 29 d'octubre. D'altra banda, s'ha de recordar que l'ex-cap de policia está imputat en una altra causa en fase de diligències prèvies.
La crisi que travessa la Policia Local d'Artà sembla lluny d'estar resolta. La gestió del cap interí de la Policia Local, un agent que quan va ser nomenat en Comissió de Serveis no tenia experiència ni titulació en comandament ni titulació de català4 -mentre que es va prescindir d'agents locals amb els requisits, formació i experiència necessaris-, ha estat molt contestada per la plantilla. Una imatge més del clientelisme i l'enxufisme d'UM-PSOE.
1Per a més informació, consultau la crònica d'A. Bassa publicada al Diari de Balears dia 21 de febrer de 2007.
(2) La Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, al seu article 98.4, és ben clara al respecte, i diu el següent: "Cuando la suspensión no sea declarada firme, el tiempo de duración de la misma se computará como de servicio activo, debiendo acordarse la inmediata reincorporación del funcionario a su puesto de trabajo, con reconocimiento de todos los derechos económicos y demás que procedan desde la fecha de suspensión."