dilluns, 28 de març del 2011

Ja hi tornam a ser, amb la pura propaganda!


"Municipi referència en turisme natural, alternatiu, cultural, familiar...."
Al llarg de la legislatura, aquest regidor, en Tolo Gili (Interior, Telecomunicacions i Turisme), s'ha vingut despenjant per premsa amb aquesta cançoneta (pura propaganda, vaga i buida), però sempre en futur... perquè:
- Havent una coincidència històrica pel que fa als colors polítics dels governants als diferents municipis de la comarca (Artà, Capdepera, Son Servera: Ums, Psoes...), s'ha produït algun avanç cap a la Mancomunitat de serveis? Res de res, bronques polítiques i anunciades dissolucions de la Mancomunitat del Nord, i una mica de propaganda buida sobre la "intenció" de mancomunar serveis de promoció turística, que no ens consta que acabàs en res....
- S'ha inclòs en l'Inventari de Béns municipals el Catàleg de camins públics? No, i aquesta ha de ser la mesura formal mínima per a la defensa de la xarxa de camins.
- S'ha creat alguna ruta arqueològica? No, i a més es va votar en contra d'una proposta ben concreta, fa ja tres anys llargs, de Els Verds-Esquerra a sa Colònia.
- S'ha donat impuls a la protecció dels espais naturals, respecte dels problemes d'erosió i altres provocats per la circulació de vehicles, fent acomplir la Normativa municipal que regula la circulació de vehicles pels espais naturals protegits del municipi? En absolut, no obstant les nostres repetides exigències. Tan sols ni s'ha volgut posar ben visible a la web municipal aquesta normativa de referència, per a que la gent tengui una oportunitat senzilla de saber que existeix i què és el que s'hi diu....
- S'ha impulsat la conservació de monuments patrimonials, a banda de Ses Païsses? S'ha aprovat el Catàleg de conservació de Béns Patrimonials, però no ens consta que això hagi servit de gaire. Per exemple, hem instat a que des de l'Ajuntament s'exigeixi més cura amb els escars de Ca los Camps, o els diferents nius d'ametralladora; hem estat Els Verds-Esquerra, qui ens hem hagut de dirigir a les diferents administracions, per a protegir una zona ben ampla de Ca los Camps, les restes de s'Arenalet de Son Colom....
- S'han produït millores en la gestió de la recollida de residus? Cap ni una, al contrari, Els Verds-Esquerra hem hagut de denunciar l'abandonament en què es té la gestió del Parc Verds d'Artà, en què s'ha arribat a posar en risc la salut dels usuaris i, especialment, dels treballadors que se n'encarreguen i que hi passen tota la seva jornada laboral, per mor de la uralita desparramada....
- S'ha obert el punt verd promès a sa Colònia? Que ens consti, tan sols ni s'ha comprat el corresponent solar...
- S'ha revisat el sistema de mantenir les voreres dels camins i resta de vials, de manera que no s'esquiti amb el producte tòxic amb principi de glifosat, segons el que recomana el GOB i ha estat assumit per molts d'altres municipis, evitant la trista imatge (marró fosc, tot ben pelat) que presenten els vials, més encara ara que uns 90.000 cicloturistes venen a Mallorca? De cap manera, es va rebutjar la moció que, al respecte, vàrem presentar Els Verds-Esquerra. Detalls que demostren com UM no està efectivament interessada en fer esforços cap a la desestacionalització turística.
- S'ha potenciat des de la Conselleria de Medi Ambient (UM, els tres primers anys de la legislatura, molt lamentablement) l'ampliació del territori del Parc Natural de Llevant, o el Pla d'Ordenació dels Recursos Naturals (PORN) de la Península de Llevant, aconseguint, com a mínim, un més alt grau de protecció de Sa Canova, per exemple? D'això, res. Al contrari, UM ha demostrat, per activa i per passiva, la seva utilització del Consorci d'Aubarca-Es Verger, com a eina del més pur clientelisme i forma de fer fidels militants i fins i tot nous regidors...
- S'ha volgut frenar la degradació urbana i paisatgística que ha afectat tant a sa Colònia els darrers quinze anys? Al contrari, s'hi ha volgut posar més pressió turística, fent el possible per a ampliar "a lo bèstia" la plageta artificial de sa Colònia, o lamentant que a Es Canons no s'hi hagi pogut urbanitzar, o fent el possible (i l'impossible!) per edificar la illeta del Molí de'n Regalat.

divendres, 25 de març del 2011

Denúncia diogènica: les institucions no tenen voluntat de recuperar els doblers pagats indegudament a l'SGAE

Els regidors de la Coordinadora de Regidors Diògenes (que està formada pels regidors d’Els Verds-Esquerra d’Artà, Guillem Caldentey, Maria Orts i Virgínia Urdangarín d’EU-EV de Capdepera i Pepe García d’Alternativa per Pollença) volem mostrar el nostre descontent amb les institucions (ajuntaments, com el Consell de Mallorca i el Govern de les Illes Balears) per no fer front amb els compromisos adquirits fa mesos per tal de deixar de pagar el Cànon Digital, com de mirar de recuperar els doblers públics malbaratats.


Volem recordar que Artà va ser el primer ajuntament del municipi on es va presentar una moció (a instàncies d’EV-E) i que Pollença (a instàncies d’Alternativa per Pollença) va ser el primer municipi de l’Estat en aprovar el no pagament del Canon per part de l’Ajuntament ja que aquests no empren els materials digitals per a copies amb drets d’autor, sinó per materials propis, fet emparat a la llei. Aquesta moció fou aprovada a altres ajuntaments importants, com per exemple, el de Manacor i el d’Inca, i també arreu de l’Estat espanyol. S’ha de recordar que tant el Parlament de les Illes Balears, com el Ple del Consell de Mallorca també ho aprovaren (a a proposta del Bloc per Mallorca), però no consta que Consell de Mallorca ni Govern de les Illes Balears, hagin pres cap mesura respecte del decidit per les cambres, ni que s’hagi reclamat cap cèntim d’euro, ni que s’hagin deixat de pagar les factures incorrectament aportades pels proveïdors (per quant en la seva immensa majoria, no s’hi indica la quantitat corresponent a aquest cànon).


Aquests dies hi ha hagut canvis substancials en aquesta llei injusta. Però, lluny del que es pot creure, el Cànon digital no ha desaparegut. La darrera sentència de l’Audiència Nacional només elimina el cànon en alguns suports. Tan sols anul·la una ordre que regulava des del 2008 la relació d’equips, aparells i suports materials que havien de pagar i les quantitats a pagar. Però el cànon aprovat el 2006 es mantén. Aquest tribunal, es declara expressament incompetent, en el cas que es tractava, pel que fa a dictaminar sobre l’aplicació indiscriminada que actualment es fa d’aquest concepte impositiu; també, en contra de l’expressat per la Ministra González-Sinde, s’ha declarat incompetent sobre si és o no procedent la reclamació del pagat indegudament. Al respecte, però, es pronuncià ja fa mesos el Tribunal de Justícia de les Comunitats Europees, declarant no ajustat a normativa europea l’aplicació del cànon a les persones jurídiques, Administracions i empreses.


Per això seguim exigint que les administracions, que per llei poden fer-ho, reclamin la devolució del Cànon. Si tenim en compte que es pot demanar el retorn dels diners de memòries usb, discs durs d’ordinadors, telèfons mòbils, discs compactes, etc. tenim que les administracions han pagat durant anys centenars de milers d’euros que no s’haurien d’haver pagat en cap cas. I tot això no és degut a l’existència d’una llei injusta, sinó a la inactivitat i deixadesa de les institucions a l’hora de negar-se a pagar. Sobre tot quan des del 2009 hi ha els primers compromisos a deixar de pagar.


I també volem mostrar el nostre suport a totes les organitzacions, com l’Associació d’Internautes i la Unió de Consumidors, en aquesta lluita contra un Cànon que va en contra de la pressumpció d’innocència i és del tot injust. Associacions que dia a dia aconsegueixen desmuntar des dels tribunals la il·legalitat d’aquesta llei, feta a la mida dels interessos de la SGAE pels successius governs espanyols d’ençà el 1996, tant del PSOE com del PP.

dilluns, 21 de març del 2011

Sol·licitam formalment ajuda a la Conselleria de Presidència i Agricultura, per mesures preventives contra el Becut vermell

Els Verds-Esquerra reiteram la necessitat que l'Ajuntament adopti mesures d'informació i prevenció davant la plaga del Becut, davant el desinterès de l'equip de govern municipal, i sol·licitam a la Conselleria que ajudi l'Ajuntament amb aquest objectiu
Andratx, Sa Pobla i Son Servera són municipis que, malgrat no estar oficialment afectats, ja han adoptat mesures, com per exemple xerrades informatives a la ciutadania, als tècnics de residus i empresaris de la jardineria

A rel de la nostra comunicació a la D. G. d'Agricultura (Conselleria de Presidència) de la possible afectació pel Becut vermell de les palmeres (Rhynchophorus ferrugineus) d'una palmera (Washingtonia Robusta) de les que es troben al Parc Verd municipal d'Artà, el passat dia 24 de febrer un inspector d'aquell organisme (Servei de Sanitat Vegetal) va fer una visita d'inspecció (accediu a imatge de la còpia de l'Acta que ens va ser entregada, com a persona compareixent).
Afortunadament, es va comprovar que la palmera no està afectada per aquest insecte, i per tant ara per ara al menys aquell conjunt de palmeres podem descartar que pugui ser un focus d'expansió de la plaga.
Vàrem aprofitar la visita de l'inspector per a que constàs en la seva corresponent Acta la nostra sol·licitud que aquella Conselleria facilitàs informació a l'Ajuntament (díptics, etc.), per tal de poder-ne donar difusió més fàcilment a la ciutadania, als empresaris de jardineria, etc. També hi sol·licitàvem que es facilitàs l'organització d'alguna xerrada tècnica explicativa sobre les característiques de la plaga, mètodes preventius, identificació d'exemplars afectats, etc.
Hores d'ara, no ens consta que l'equip de govern municipal s'hagi preocupat el més mínim d'aquesta qüestió, tota vegada que l'extensió de la plaga afecta gairebé tota la illa, i que es comencen a identificar fins i tot rareses com exemplars de garballó afectats (Diario de Mallorca, 21-03-2011: Descubren un "garballó" afectado).
Avui, Els Verds-Esquerra d'Artà comunicarem de manera formal a l'Ajuntament el resultat d'aquella visita d'inspecció, i reiterarem la sol·licitud que ja férem el passat dia 17 de febrer, en el sentit de la necessitat que es prenguin mesures divulgatives i de prevenció, per mirar d'evitar l'entrada del becut al municipi i, cas que es produís, tenir ben clares quines han de ser les mesures d'actuació per part de l'Ajuntament. Si realment ens importa el nostre paisatge i el nostre patrimoni, en aquest cas natural i també dels exemplars que hi ha dins del nucli urbà i les finques i possessions, cal actuar (com s'està fent a Andratx, a Sa Pobla i a Son Servera, municipis oficialment tampoc no afectats encara) abans que no sigui massa tard com està passant, per exemple, a Pollença.

dilluns, 14 de març del 2011

Comunicat del GOB: El NO! rotund a les nuclears és innegociable


Dilluns, 14 de març de 2010

Crisi nuclear al Japó: el NO rotund a les nuclears és innegociable i s’ha d’aplicar d’immediat a l’estat espanyol.

La crisi provocada pel terratrèmol és un recordatori a l’executiu estatal que l’energia nuclear mai serà segura i és una hipoteca d’alt risc.
En primer lloc, el GOB es vol solidaritzar amb les víctimes del terratrèmol i posterior tsunami que afecta al Japó des del passat 11 de març.

En segon lloc, el GOB es vol sumar a la preocupació de la societat en general i sobretot dels col·lectius ecologistes, pel que fa a les possibles conseqüències que pugui tenir aquesta desgràcia sobre la salut pública i el medi ambient.
En aquests moments, tot i les tecnologies punteres del país nipó, i sempre segons les informacions conegudes fins ara, 3 centrals nuclears japoneses tenen problemes greus (Fukushima, Tokai i Oganawa), de fet immediatament després de la primera explosió ja es produí l’alliberament a l’atmosfera de partícules radioactives (cessi-137), les quals suposen un elevat risc per a la salut de les persones i del medi ambient, els seus efectes són especialment greus en la cadena alimentària, més tenint en compte que els seus efectes persisteixen al llarg de 300 anys.

L’energia Nuclear no és una alternativa segura per al planeta.
El dramàtic episodi que viu el Japó ha tornat a donar la raó als col·lectius ecologistes venien denunciant des de l’inici del renovat debat entorn a les nuclears: l’energia nuclear no és segura.

Ha costat molt però a la fi existeix un consens internacional sobre l’existència del Canvi Climàtic, però paral·lelament al reconeixement d’aquest problema ha sorgit la proposta de potenciar l’Energia Nuclear com alternativa a les centrals tèrmiques convencionals que s'alimenten a partir de combustibles fòssils (carbó, fuel, gas-oil, gas natural...). Aquesta proposició ha vingut avalada pel fet que els lobby’s empresarials pronuclears afirmen que aquesta energia és econòmica, segura i no genera canvi climàtic. Les tres afirmacions anteriors són falses: l’energia nuclear és una energia cara i bruta (cal recordar la gran quantitat de residus perillosos que generen i que a hores d'ara no tenen una solució per a la seva gestió i emmagatzematge), és una energia que contribueix al canvi climàtic si consideram el procés global d’elaboració, i que és perillosa, perquè és molt vulnerable als desastres naturals, a les errades de disseny o senzillament als errors humans.

L’alternativa ecologista passa per les energies renovables.
El GOB també es vol sumar a la petició al Govern central encapçalat per J.l. Rodríguez Zapatero, que assumeixi el seu compromís d’abandonar l’energia nuclear i fer la transició necessària cap a un sistema energètic basat en les energies renovables.
Cal recordar que el debat de l’energia nuclear acabarà arribant a les Balears si més no, perquè la posada en funcionament del “cable” elèctric permetrà rebre energia de la península, i això suposarà la possibilitat que aquesta sigui provinent de les centrals nuclears. Per tot això el GOB vol recordar les seves propostes:
  • Una planificació que aposti vertaderament per la implantació efectiva, amb criteris territorials, de les energies renovables
  • L'impuls decidit de mesures normatives per a un ús racional de l'energia: estalvi i l’eficiència energètica
  • Una planificació progressiva del tancament dels grups de la central d'Es Murterar que encara s'alimenten amb carbó.
  • Un model territorial i un urbanisme que generi proximitat i eviti els desplaçaments, juntament amb el foment del transport col·lectiu i els modes de transport no motoritzats, especialment dins les ciutats i pobles.

diumenge, 13 de març del 2011

Aprovada la Moció contra l'ús municipal del Glifosat... a Felanitx!



La moció que va presentar el Bloc a Felanitx, s'havia presentat ja als municipis d'Artà, Pollença i Son Servera. Ens consta que a Andratx i Porreres ja fa temps que es va prendre aquesta assenyada determinació.
De Son Servera, ens consta que fou una de les primeres propostes que va fer en R. Valls, recent incorporat com a regidor de la Corporació en substitució de na Conxi Penya. El batle, en Toni Servera, li va expressar el seu compromís en el sentit de fer el possible per no tornar a esquitxar amb aquests productes en els camins, instal·lacions i carreteres de titularitat municipal; així com, d'acord amb el que es proposava al redactat de la moció, instar el Consell a deixar de fer servir el glifosat en general, i als camins i carreteres d'aquell municipi en particular. A la foto, del passat mes d'octubre, es pot observar una brigada "esquitxadora" del Departament de Carreteres del Consell de Mallorca, fent feina a una de les carreteres dins del municipi de Son Servera (MA-4031, "dels Rentadors").
A Artà i a Pollença, ens hem trobat amb un equip de govern malauradament del tot insensibles a l'exposició del GOB i dels regidors ecologistes, a la protecció del medi ambient pel que fa a la toxicitat i conseqüències letals d'aquest producte pel que fa als ecosistemes, i també, i per altra banda, del tot inconseqüents amb aquella cançoneta tan seva (UM, Conveniència de les Illes), de potenciar la desestacionalització turística, oferir paisatge i territori, etc, etc, etc.
Si rebem 90.000 cicloturistes cada any, per ventura lo seu, com deien els companys pollencins, seria precisament no acabar amb la bellesa d'unes voreres de les carreteres i els camins que, fins fa molt pocs anys (fins que es va iniciar la fumigació amb aquests productes), presentaven un aspecte d'allò més guapo i agradable amb multitud de flors: No és brutor, és diversitat biològica. [...]

A aquest país es segueix confonent la "netedat" amb la destrossa d'hàbitats i ecosistemes que són molt valorats pels turistes naturalistes que ens visiten i que ens han comentat que un dels canvis més grans que han vist a Mallorca és el del paisatge que hi ha a les cunetes de les vies rodades. Recorden, de les seves primeres visites a l'illa fa ja anys; catifes de flors rectilínies que darrerament són cada cop més escasses. Aquesta imatge encara es pot veure a Menorca; voreres de carretera plenes de floretes de tot color amb els seus insectes, i animalons associats. Allà en principi hi passen desbrossadora. No té cap sentit fumigar amb herbicides vegetació que no te més de dos pams i que no fan cap mal ni a la circulació ni a ningú, i que al mes d'agost hauran desaparescut ja que la majoria són anuals o són geòfits que passen l'estiu davall terra.

Crida l'atenció, per acabar i respecte de la entitat que més carreteres i vial té baix la seva competència, el Consell de Mallorca, que al document referenciat a dalt -baix la primera foto- incorpori en multitud d'exemples de projectes d'embelliment de carreteres, actuacions com les aportacions de terres a les voreres dels vial, per a permetre el creixement d'herbàcies silvestres....

dimecres, 2 de març del 2011

UM "reloaded" o: Realment ens volen vendre aquesta moto????

[Il·lustració de'n J. Kalvellido]

[Fotografia d'A. Sepúlveda/Última Hora, 02-03-2011]

Sobre les declaracions de'n Gili (sènior) publicades a Última Hora d'avui:

«ha sido la decisión correcta para borrar un pasado que nos perjudicaba». Aunque él no vuelve a presentarse, aseguró que el candidato irá con las nuevas siglas.

Si no arriba a ser que el tema és prou seriós (desastrós, des d'un punt de vista simplement democràtic), si ho contes a algú s'ho pot prendre com a un (mal, pèssim) acudit.

Per a fer-se'n una idea, d'aquesta "ruptura amb el passat per presentar un "nou" candidat amb unes "noves" sigles:
- El candidat que anirà amb les noves sigles, el fill gran del batle, va ser "assessor econòmic" del Departament financer de l'IBATUR posat pe'n Buils, i ho va continuar sent amb en Nadal (com el primer, també poliimputat) i en Ferrer, fins al feliç moment que UM fou expulsada de les principals institucions. Actualment, és responsable, com a regidor de Turisme, d'un multimilionari Pla Turístic, farcit de projectes de despesa amb béns immaterials (us sona? A nosaltres, ens recorda l'afer "Voltor", pel que fa als "materials" a través dels quals es té marge per a mangarrufejar, perquè es tracta de materials més difícils de valorar: tota classe d'informes, prodiccions audiovisuals, etc.). Es tracta del regidor d'Interior que en dues ocasions com a mínim ha exposat els arguments de l'equip de govern per votar en contra de la moció de Els Verds-Esquerra per a fomentar la transparència municipal adaptant a la Llei actual (modificada per la psocialista Llei del Sòl, del 2007) les declaracions de béns patrimonials i activitats i causes de possible incompatibilitat dels regidors, i qui també va argumentar en contra de l'adopció del Codi de Bon Govern proposat arreu de l'Estat espanyol per la FEMP. A què es dedica, en Tolo Gili? De quines empreses n'és soci? Què ha de fer pensar als artanencs que, pel fet que sigui sota unes noves sigles, UM d'Artà, ara i en el més pròxim futur, representarà res de diferent respecte al "passat"?

- El fill menor de'n Cirera ha estat D.G. d'Esports amb el recentment imputat Canyelles (ex-Conseller d'Esports i Joventut).

- Una de les assistents a l'esmentat Consell Nacional (cinquena fila, asseguda aferrada al passadís central del públic, de la foto d'aquesta notícia d'avui), actualment parlamentària per UM al Parlament, ha estat fins fa un any gerenta del Consorci d'Aubarca-Es Verger, recentment (i feliçment) dissolt per iniciativa dels actuals responsables de la Conselleria de Medi Ambient.

- Una de les regidores (M. Llull) dimitides aquesta legislatura d'UM fou per uns mesos, gerent de l'empresa pública "Turisme Jove de les Illes Balears" (al poc temps de deixar-ho de ser, per aquella expulsió d'UM de les institucions, de sobte segurament ja no va trobar gaire sentit a això del quefer polític, i ho va deixar fer).

- Un nou regidor d'UM (el quart regidor de Medi Ambient aquesta legislatura (ep!, no és broma, eh!)), va ser ràpidament contractat com a "assessor agrícola-ramader" de l'anteriorment esmentat tinglado (perdó: "Consorci") d'Aubarca-Es Verger, i n'hem hagut de denunciar un possible fet d'incompatibilitat amb el càrrec de regidor.

Això, només amb una agrupació local d'UM, que compta a la Corporació amb 5 regidors.

Un país de "xiste"?
Si no fos perquè s'embruten els més elementals principis democràtics, un ho diria.

Encara un apunt més per acabar.
Ahir el president de tot allò, en J. Melià, lamentava fa dos dies les polítiques clientelars d'algunes agrupacions d'UM (en el passat, per suposat!: feia referència a la de Palma), i denunciava també la "judicialització de la vida política". Quins coll**s! Li recomanaria, per ventura, que pegàs un bot per Artà. Un servidor es troba pendent de meam què diu una jutgessa de Manacor, relatiu a una denúncia interposada per l'Ajuntament d'Artà davant la G. Civil per suposada "revelació de secrets".
Com vos deia, per compixar-se de riure, aquests d'UM, quin xou, quin Xiste! (si no fos pel mal que fan, no ja als administrats, sinó directament als principis bàsics de la democràcia).

Guillem Caldentey Crego
regidor de Els Verds-Esquerra d'Artà

dijous, 24 de febrer del 2011

Comunicat de premsa de la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat: Anunci de la dissolució del Consorci d'Aubarca-Es Verger

[A la imatge, M. Antònia Sureda (que fóu la darrera Gerent del Consorci d'Aubarca-Es Verger),
R. Gili, batle d'Artà, i M. À. Grimalt, Conseller de Medi Ambient (tots ells d'UM),
durant la inauguració d'una passarel·la de fusta damunt un torrent d'Artà
el passat dia 22-10-2009. Imatge amablement cedida per
L'Observador del Llevant]

[A la imatge, d'esquerra a dreta, el Director del Parc Natural, el D. G. de Biodiversitat, V. Vidal, el Conseller de Mobilitat i Medi Ambient, G. Vicens, el Gerent d'Espais de Natura Balear, F. Aguiló (que ha assumit, fins ara, la Gerència ndel Consorci que es dissol) i la Secretària general tècnica de la Conselleria, en un moment de la seva visita dia 18 de març de 2009 a Artà]

Pel seu interès, copiam literalment i enllaçam a aquest comunicat de premsa oficial.

Dia i hora d'emissió
: 24/02/2011, 14:04
Tipus de comunicat: Nota Informativa
Emissor: Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat (Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat)

Nota informativa

El Consorci Aubarca-es Verger es dissol per criteris econòmics i de funcionalitat, i el seu personal i les seves tasques s’integren en el Parc Natural de la Península de Llevant

L’àmbit del consorci coincidia amb el del parc natural, per la qual cosa s’ha decidit simplificar l’estructura de gestió i estalviar recursos econòmics

La junta del Consorci Aubarca-es Verger decidirà demà la dissolució de l’entitat. Les funcions de l’entitat, integrada per les conselleries de Medi Ambient i Mobilitat, Presidència i Agricultura, i Treball i Turisme, i per l’Ajuntament d’Artà, seran assumides a partir de demà per l’empresa pública Espais de Natura Balear, adscrita a la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat i gestora dels espais naturals protegits de les Illes Balears.
El consorci deixa de funcionar en coincidir el seu àmbit territorial amb el del Parc Natural de la Península de Llevant. El personal del consorci i totes les tasques que li corresponien s’incorporen i integren en el Parc Natural de la Península de Llevant.
La decisió de la dissolució del consorci obeeix a criteris econòmics i de funcionalitat. La gestió de les finques públiques d’Aubarca i es Verger es veu així simplificada i s’estalvien recursos econòmics en una sola estructura. Cal recordar que la figura del gerent del consorci ja fou suprimida fa gairebé un any.
La participació de l’Ajuntament d’Artà en la gestió d’Aubarca i es Verger queda garantida a través de la junta rectora del Parc Natural de Llevant.

_________________________________________________

Els Verds-Esquerra d'Artà celebram aquesta proposta dels responsables de la Conselleria de Medi Ambient, que representa una major eficàcia dels recursos econòmics públics, eficiència en la gestió del Parc Natural de la Península de Llevant, unificació de les funcions i de la jerarquia -des que el Bloc ha assumit la conselleria, fa un any, ja s'ha anat avançant en aquest sentit, posant la gestió sota un funcionari, el director del PNL-, i un estalvi, que s'ha d'agrair en temps de crisi. Amb la dissolució del Consorci, es suprimeix, d'una vegada per totes, la figura del seu Gerent (més de 30.000 euros bruts de sou l'any). Es guanyarà en transparència, i s'acaba amb els dubtes, problemes, contradiccions i solapaments que presentava la doble existència de dos organismes per a la gestió d'un idèntic territori.
Els Verds-Esquerra d'Artà vàrem proposar aquesta supressió dia 21 de setembre de 2009 a les Conselleries d'Hisenda, Medi Ambient i Presidència del Govern de les Illes Balears: Proposta de Els Verds-Esquerra d'Artà de Supressió del Consorci d'Aubarca - Es Verger.
Així mateix, vàrem dur la mateixa proposta al Ple de l'Ajuntament d'Artà, on es va discutir (a pesar del Batle, que no la va incorporar en el respectiu ordre del dia), i on PP, UM i PSOE es varen mostrar radicalment en contra de la proposta (accediu a l'acta d'aquella sessió ordinària del Ple, de dia 29-11-2009).
El Consorci d'Aubarca-Es Verger ha estat, lamentablement, una eina per a fer clientelisme per part del PP i d'UM especialment la darrera legislatura. La regidora d'UM (i actualment, parlamentària) M. Antònia Sureda en va ser la gerent, fins que UM fóu expulsada del govern de les principals institucions balears. Ha estat aquesta legislatura també, que es va contractar un militant d'UM per a dur a terme tasques d'assessorament agrícola-ramadera, algunes de les quals, per cert, fortament criticades pels ecosocialistes artanecs. Recentment, Els Verds-Esquerra han posat en dubte la compatibilitat d'aquest contracte amb el càrrec de regidor que, el passat mes de desembre, aquest militant va assumir.

Què n'ha dit la premsa:
- Diario de Mallorca, 25-02-2011: El Govern anuncia la disolución del consorcio público de las fincas Albarca-es Verger.
- Última Hora, 25-02-2011: El Govern suprime el Consorci Aubarca-es Verger por motivos económicos.

diumenge, 20 de febrer del 2011

"Batua el mundo Bauzá, a ver si dises tambien que hay que defender el nuestro foraster"



L’assemblea de Maulets del Raiguer, ha fet aquest interessant vídeo, sobre en Joserra Bauzà i les seves "pintoresques" (per ser amables) propostes de la defensa de les modalitats de la llengua. Extret de Contrainformació Mallorca

divendres, 18 de febrer del 2011

Nefasta (i perillosa) gestió dels residus per part d'UM-PSOE (II)





A la vista del que està passant a Pollença (exemple de pèssima gestió municipal), i a municipis com Andratx i Son Servera (on s'han adoptat mesures preventives i informatives abans que arribi la plaga)
Els Verds-Esquerra d'Artà identifiquen un possible cas de palmera afectada pel Becut vermell i exposen la necessitat d'adoptar mesures preventives per part de l'Ajuntament
Denuncien el cas omís que s'ha fet de la problemàtica de la uralita incorrectament emmagatzemada, i d'altres irregularitats per part del Batle d'Artà i del regidor de Medi Ambient (UM)

Els Verds-Esquerra instaren ahir l'Ajuntament d'Artà a adoptar les mesures de prevenció adients (i obligatòries, com les establertes a la Resolució de la Conselleria d'Agricultura de 25 de maig de 2010), així com facilitar informació a la ciutadania, als propietaris d’exemplars de les diferents espècies de palmera i als empresaris locals de jardineria, relativa a la molt agressiva plaga del Becut vermell” (Rhynchophorus ferrugineus), tal i com s’està duent a terme en d'altres municipis encara no afectats, com són els d'Andratx i Son Servera. El municipi d'Artà no està afectat encara, oficialment, per aquesta plaga; els ecosocialistes artanencs, no obstant això, estan preocupats per l'aspecte d'algun exemplar de palmera de les que hi ha a les instal·lacions municipals del punt verd d'Artà, i pel fet que el municipi proper de Manacor sí que es troba entre els afectats.

Els Verds-Esquerra han aportat, en la mateixa instància, fotografies de la palmera l'aspecte de la qual els preocupa, i també d'un dels grans dipòsits -també al punt verd d'Artà- de restes de poda, al qual es poden trobar restes de palmera sense que se les hagi tractat de cap manera (ni enterrades, ni incinerades, ni capolades). Aquestes circumstàncies, atesa la perillositat, l'extensió i la intensitat de la plaga, han estat posades en coneixement del Servei de Sanitat Vegetal de la Conselleria de Presidència. Properament, algun tècnic d'aquest Servei balear ha d'efectuar una visita a les instal·lacions municipals anteriorment esmentades.

Els ecosocialistes artanencs exposen en la seva instància dos exemples, un de negatiu, i l'altre de positiu, de gestió municipal dels residus vegetals i dels de la palmera en particular: l'exemple negatiu elegit és la gestió municipal de l'Ajuntament de Pollença, on un incorrecte dipòsit de les restes en un solar municipal ("Llenaire") podria haver fet d'aquest un focus d'expansió d'aquest escarabat (gestió que ha dut recentment el defensor del poble a obrir un expedient); l'exemple positiu, seria el de l'Ajuntament d'Andratx el qual, advertit per associacions i veins, ha engegat un conjunt de mesures informatives i preventives; també consta que l'Ajuntament de Son Servera (tampoc no afectat, encara, oficialment, per la plaga) fa estona que ha adoptat mesures adients de prevenció.

Cas omís de les advertències de Els Verds-Esquerra d'Artà i d'altres irregularitats en el funcionament del Punt verd d'Artà

Els Verds-Esquerra han hagut de reiterar a l'Ajuntament -davant del fet que no s'hagi corregit a pesar de l'advertiment que es féu el passat 4 de febrer- la necessitat d'eliminar la gran quantitat de restes d'uralita en mal estat que es troba en zona de trànsit del públic del Punt verd d'Artà. Es torna a exposar la necessitat que "es prenguin immediatament les mesures oportunes per tal que les instal·lacions municipals del Parc Verd d’Artà no presentin les condicions d’emmagatzemament de residus de materials de la construcció amb component d’uralita, evitant el risc que presenten en l’actualitat per als treballadors municipals que se n’encarreguen de la gestió, els usuaris que hi van a dipositar-hi els seus residus, i el risc de contaminació mediambiental". El regidor G. Caldentey, portaveu d'aquesta formació, adverteix que la no eliminació d'aquests residus del Punt ver d'Artà, com la no correcció pel que fa a la gestió d'altres (per exemple, de les bombones de càmping gas i envasos d'aerosols), obligarà la formació a formular la corresponent denúncia davant de la Conselleria de Medi Ambient.

El regidor Caldentey denuncia, per altra banda, que un dels tècnics encarregats d'aquesta instal·lació municipal el va advertir de la prohibició, per part del regidor responsable de l'àrea (Bartolomé Brunet, UM), que s'hi fessin fotografies, particularment, el regidor de l'oposició ecologista i d'esquerra. Consten a Caldentey queixes d'algun propietari de parcel·la en sòl rústic d'Artà, per haver-se-li impedit dipositar els seus residus. Consta també com el Batle, Rafel Gili, autoritza sense cap tipus de control la retirada de residus per part d'interessats; la sol·licitud es fa per escrit a Batlia, i l'autorització també, però ni un ni l'altre document passen per Registre -molt en l'estil clientelista i obscurantista propi d'UM-PSOE d'Artà. Els Verds-Esquerra d'Artà sospiten de l'existència de "llistes negres" per part de l'equip de govern municipal sobre qui pot i qui no pot fer ús d'aquestes instal·lacions.

Què en diu la premsa:

- Última Hora, 10-02-2011: Els Verds-Esquerra alertan de la posible llegada del picudo rojo al municipio. El grupo insta al Consistorio a adoptar las medidas oportunas y preventivas.

divendres, 4 de febrer del 2011

Nefasta (i perillosa) gestió dels residus per part d'UM-PSOE

Vista general del gran caramull d'uralita en mal estat, ubicat
en zona de trànsit dels usuaris


Vista general del gran caramull d'uralita en mal estat, ubicat
en zona de trànsit dels usuaris



Vista general del gran caramull d'uralita en mal estat, ubicat
en zona de trànsit dels usuaris



Bidons plens envasos aerosols i contenidor inadequat emprat per a més envasos aerosols


Les bosses per a l'adequat emmagatzemament d'uralita, plenes des de l'estiu


Detall de l'etiqueta de les bosses per a l'adequat emmagatzemament d'uralita


Constaten aproximadament quatre tones d'uralita rompuda acaramullada des de fa més de mig any
Els Verds-Esquerra d'Artà reclamen a l'Ajuntament la immediata retirada dels residus perillosos del Parc Verd d'Artà pel risc per a la salut de les persones i dels treballadors i de contaminació ambiental, o la clausura temporal del recinte
Denuncien una vegada més la paràlisi i retrocessos de l'equip de govern municipal en la gestió dels residus

Els Verds-Esquerra d'Artà han instat l'Ajuntament d'Artà a prendre immediatament les mesures oportunes per tal que les instal·lacions municipals del Parc Verd d’Artà no presentin les condicions que es descriuen, evitant el risc que presenten en l’actualitat per a la salut dels treballadors municipals que se n’encarreguen de la gestió, dels usuaris que hi van a dipositar-hi els seus residus, i el risc de contaminació mediambiental i que, mentres tant no es faci, atès el risc per a la salut de les persones i per al medi ambient, es suspengui temporalment l'activitat d'aquelles instal·lacions municipal.

Les condicions que suposen aquest risc i exposades pels ecosocialistes artanencs consisteixen en l'incorrecte emmagatzemament que s'hi fa, de determinats residus que s'hi duen, com ara materials aïllants de la construcció ("uralita"), i envasos d'aerosols i pintures plàstiques. En la instància, s'exposa que les instal·lacions del Parc Verd d'Artà haurien d'estar suficientment dotades dels contenidors adequats per al correcte dipòsit d'aquests tipus de residus. Segons la Normativa adduïda, és necessari que aquests residus es dipositin dins bidons, contenidors o saques adequades i sense desperfectes, per tal d'evitar el risc de contaminació del medi ambient i un possible dany a les persones que estiguin en contacte.

La major part dels residus de construcció i demolició (RCD) assenyalats són residus del grup "17 06", segons la classificació del llistat LER de residus de l'Ordre Ministerial MAM/304/2002. Els residus de material d'aïllament o construcció que contenen amiant (“uralita”) (LER 17 06 01*, 17 06 03*, 17 06 05*) que s'hi troben solen ser antics i amb una composició tal que permet que el residu emeti fibres i partícules susceptibles d'introduir-se a les vies respiratòries dels animals i humans que hi estiguin en contacte. Els Verds-Esquerra calculen que actualment hi podria haver a prop d'unes 4 tones d'aquest perillós material.

Segons els ecosocialistes, aquesta situació ha estat traslladada en múltiples ocasions al regidor de Medi Ambient els darrers mesos per part dels treballadors encarregats de la gestió d'aquestes instal·lacions municipals. També consta, per altra banda, que el gran caramull de restes d’uralita hi roman, al menys, des de la passada tardor (d'ençà que els sacs adients varen quedar plens, al seu moment).

Els Verds-Esquerra lamenten que es produeixin situacions com aquesta que podrien afectar la salut dels treballadors i dels ciutadans que, cívicament, van al Parc Verd d'Artà a dipositar-hi els residus. Esperen que l'equip de govern sigui capaç de solventar aquestes irregularitats en el funcionament de les instal·lacions municipals esmentades, i no haver d'anar a denunciar a la conselleria de Medi Ambient -i que l'Ajuntament pogués haver d'assumir una sanció, com va ser el cas amb la deficient gestió dels vehicles abandonats en la via pública.

Els ecosocialistes titllen la gestió en residus de l'equip de govern municipal aquesta legislatura de "zero a l'esquerra", no podent-se comptar cap avanç ni un (per exemple, no s'ha habilitat cap Punt Verd a la Colònia de Sant Pere), però sí, en canvi, una sèrie de successos que, més aviat, representen passes enrera, com ara apartar la Fundació Deixalles de la recollida selectiva de residus, la nefasta recollida del fems especialment els mesos d'estiu, o la passivitat a l'hora de millorar la gestió dels vehicles abandonats a la via pública, que ha derivat en una sanció de 10.000 euros.

Què en diu la premsa:
- Diario de Mallorca, 05-02-2011: Caldentey denuncia la "nefasta y peligrosa" gestión local de los residuos.
- Diari de Balears, 06-02-2011: Verds-Esquerra d'Artà denuncia l'acumulació d'uralita rompuda.
- El Mundo-El Día de Baleares, 06-02-2011: Denuncian la "nefasta" gestión del punto verde en Artà.

dijous, 3 de febrer del 2011

Manifest del Sector Crític de CCOO: "PERQUÈ NO VOTEM L'ACORD DE PENSIONS"

[Imatge de Josetxo Ezcurra, extreta de Rebelión.org (02-02-2011)]

Ens han fet arribar aquest Manifest del Sector Crític del sindicat CCOO, sobre la recent reforma de les pensions.

PERQUÈ NO VOTAM L'ACORD DE PENSIONS
Les companyes i companys que conformam el sector crític de CCOO hem votat en contra, en el Consell Confederal del dia 1 de febrer, de l'Acord al qual han arribat els sindicats i el govern sobre la modificació del sistema de pensions pels següents motius:

CONSIDERACIONS GENERALS
1. La modificació de la pensió de jubilació no és assumpte de "urgent necessitat", des del moment que, fins i tot amb els càlculs que fan els interessats catastrofistes de sempre, es reconeix que el nostre sistema, tal i com avui està configurat, no tindria problemes fins al 2030 i gaudeix d'un superàvit, encara en temps de crisi com l'actual, de 64.000 milions de Euros. Per això, consideram que la reforma (que caldria desenvolupar per millorar el Sistema Públic de Pensions i mai per empitjorar-lo sobre la base de retalls) podria realitzar-se en un futur no marcat pel llast de la crisi i la pressió dels especuladors.
2. Tenim una despesa en pensions 3 punts inferior a la mitjana de la UE i la seguirem tenint almenys fins al 2030, moment en què encara estarem un punt per sota.
3. La crisi econòmica que patim no té res a veure amb les pensions ni amb el seu futur, sinó amb un sistema financer descontrolat i depredador lligat a l'especulació immobiliària. En lloc de controlar aquests excessos, aquesta reforma provocarà un transvasament d'estalvi cap als fons de pensions privats, alimentant la mateixa lògica que ha causat la crisi i posant en sever risc aquest mateix estalvi dels treballadors.
4. Que la reforma es faci amb aquesta urgència és, en paraules de la ministra d'Economia i del President de Govern, per donar "confiança" als especuladors financers (els mercats), però això no vol dir que aquests deixin d'especular. La qüestió és clara: s'està actuant en benefici, no de la ciutadania, sinó dels poders financers.
5. Les projeccions en què es basen els que volen rebaixar la despesa per al sosteniment del sistema no tenen en compte ni el creixement del PIB futur ni de la productivitat. Amb un creixement modest de la productivitat haurà molts més recursos que els actuals per a les pensions.
6. El finançament de les pensions, en cas hipotètic que pogués tenir dèficit en el futur, no té perquè ser sempre finançada amb quotes sobre els salaris, també pot fer-se amb tributs progressius sobre els beneficis o dels PGE.

ASPECTES CONCRETS DE L'ACORD
L'Acord Govern-sindicats conté mesures que considerem inasSumibles, especialment les següents:
Augment de l'edat legal de jubilació i exigència de més anys cotitzats.
- S'augmenten tres anys i mig els anys obligatoris de cotització per tenir dret a la jubilació ordinària als 65 anys, amb el 100% de la base reguladora (passant de 35 a 38,5 anys).
- Es necessitaran 37 anys cotitzats per jubilar-se als 67 anys amb el 100% de la base reguladora, la qual cosa suposa dos anys més de cotització i augment de dos anys de l'edat de jubilació.
- Desapareix la jubilació especial als 64 anys.
Augmentar l'edat mínima obligatòria de jubilació per a la pràctica totalitat de les persones treballadores als 67 anys és una retallada de drets molt important, amb les conseqüències socials d'haver d'estar treballant fins a una edat inassumible físicament moltes vegades, de manera que és fàcil preveure un augment important de les situacions d'incapacitat temporal entre els futurs treballadors de més de 65 anys, amb l'agreujant que l'empresari pot acomiadar quan vulgui amb les facilitats que dóna la reforma laboral, aplicant-se a la persona acomiadada els coeficients reductors (un 7,5% cada any que es jubili abans de l'edat ordinària, 67 anys en la majoria dels casos). A tot això s'afegeix la dificultat que tenen aquests col·lectius de seguir treballant, com ho demostra que la taxa d'ocupació de les persones de 60 a 64 anys és del 32,1% enfront del 66,5% dels de 50 a 54 anys.
El retard de l'edat de jubilació suposa, a més, tancar la porta dos anys més als milions dejoves que estan en atur i als que se'ls nega la possibilitat de treballar.
Augmentar el període de cotització a 38,5 anys és posar un llistó inassolible per a una majoria de treballadors i treballadores, amb carreres de cotització inestables, que veuran disminuïda notablement la seva pensió, i que a més aconsegueix per si mateixa l'augment de l'edat de jubilació.
S'incrementen els anys a computar per al període de càlcul de la pensió.
Es passa dels 15 anys actuals a 25 en un període de deu anys, mesura que suposa un altre retall per a la pràctica totalitat dels treballadores i treballadores, que veuran minvar els seus ingressos seriosament sobre la situació actual.

CONCLUSIONS
Tota la filosofia i l'objectiu de l'Acord incideixen en la despesa, però no existeixen mesures clares i computables sobre els ingressos, fent força en la "contributivitat" i la "sostenibilitat" del sistema en lloc de en la solidaritat.
S'accepta una falsa idea d'equitat -donar prestacions segons el aportat- que prepara el terreny ideològic per els sistemes de capitalització.
Els joves i dones que s'incorporen al mercat de treball en situacions precàries, amb baixes cotitzacions, ocupació discontinu o temps parcial, seran els grans perdedors amb aquesta reforma, condemnant-los a pensions de misèria.
El retard de l'edat de jubilació de 65 a 67 anys i l'augment del càlcul fins a 25 anys, suposa, per a la majoria dels futurs jubilats i jubilades, una reducció de la pensió (com reconeixem en treballs i estudis del mateix Sindicat). Per al govern i els sectors econòmics més poderosos, l'objectiu de l'acord és produir una forta retallada en els drets socials i en les expectatives de pensió actuals i futures de milions de persones treballadores, per afavorir el negoci dels plans i fons privats de pensions.
La reforma va generar en el mitjà i llarg termini una important segmentació en la societat espanyola, en la qual les pensions garantides pel sistema de Seguretat Social, a les quals accedeix la població treballadora en general, s'aproximaran cada vegada més a les no contributives o assistencials, el que pot incentivar la no declaració de totes les rendes percebudes. Molt poques persones podran accedir als nivells màxims de pensió del sistema i per això, s'està "convidant" al fet que, qui tingui nivells alts de renda i capacitat d'estalvi, busqui sistemes alternatius, evidentment, sistemes de capitalització en el mercat financer. Una lògica absolutament perversa.

Finalment, fem una crida a militar a CCOO, defensant les seves opinions, la democràcia i la pluralitat, d'aquesta organització, que segueix sent el sindicat on centenars de milers de treballadors i treballadores cada dia lluiten per un món millor.

dijous, 27 de gener del 2011

Sentència obliga l'Ajuntament a restablir la legalitat urbanística, fent tomar una vivenda i tancament de parcel·la il·legals i il·legalitzables

[Imatge actual de la vivenda il·legal que l'Ajuntament ha de fer tomar,
obligat per la Justícia. Gener de 2011.]

[Imatge de les obres de transformació en vivenda. Juny de 2007]

[Detall del tancament d'obra denunciat. Juny de 2007.]

[A la imatge, ja publicada en aquest bloc dia 28 de maig de 2008, es pot observar l'afectada per la construcció del tancament d'obra i un edifici de nova planta il·legals i il·legalitzables i per la passivitat del batle, Rafel Gili Sastre (UM). Malgrat les queixes i denúncies formulades per aquesta veïnada, l'Ajuntament no va fer res per tal de solventar el problema i restablir la legalitat.]


Una veïnada es va veure obligada a dur l'Ajuntament davant la Justícia, en veure que aquest no actuava i, per contra, permetia continuar fent obres il·legals
Un Tribunal obliga l'Ajuntament a tomar una vivenda i un tancament il·legals, sota amenaça de repercussions en l'àmbit penal a funcionaris o càrrecs que incomplissin la sentència
És un bon exemple de la pràctica prevaricadora i clientelista de l'equip de govern d'Artà (UM-PSOE)


El Jutjat del Contenciós-Administratiu número 3 de Palma va sentenciar el passat dia 5 de gener "requerir i ordenar [a l'Ajuntament d'Artà] per a que inicii immediatament les corresponents actuacions dirigides al restabliment de la legalitat urbanística amb relació a la construcció il·legal descrita [construcció de vivenda unifamiliar i tancament de finca]"; l'incompliment d'aquest deure "podria tenir fins i tot repercussions en l'àmbit penal per als funcionaris o persones que ometessin l'acatament d'aquesta obligació legal".
La construcció, el 2006, d'un magatzem agrícola en sòl rústic -a la Parcel·la 30 del Polígon 12 del municipi artanenc, parcel·la de 1.732 metres quadrats: la normativa urbanística només permetia aquest tipus d'obra en parcel·les de tamany superior als 14.000 m2- i d'un tancament d'obra de la parcel·la, fou denunciada per no haver disposat de la preceptiva llicència urbanística, i es va obrir el corresponent expedient sancionador, per un valor de 2.448,25 euros.
Posteriorment, el juny de 2007, es varen denunciar noves obres il·legals, consistents en l'ampliació i reforma d'aquella construcció, transformant-la en vivenda unifamiliar aïllada. El mes d'octubre d'aquell mateix any es va incoar, per aquest motiu, un nou expedient sancionador per infracció urbanística greu, amb sanció de 38.142,79 euros decretada el mes de març de 2008.
Malgrat les desesperades i constants denúncies dels veïns perjudicats, ni en el cas de la primera construcció, ni en el cas de l'ampliació i transformació d'aquesta en vivenda, no es varen adoptar les mesures legals establertes -i obligatòries, segons es recorda en la sentència-, dirigides al restabliment de la legalitat urbanística, això és, la demolició de les obres il·legals.
Una veïnada, perjudicada especialment per l'esmentada obra il·legal de tancament d'obra de la parcel·la en veure anegada la seva parcel·la quan es produïen pluges de mitjana intensitat (veure imatge a dalt), va denunciar els fets i reclamar a l'Ajuntament la demolició d'aquestes obres en diferents ocasions, la darrera vegada, dia 8 d'abril de 2008. En no obtenir cap resposta ni constar cap actuació en aquell sentit, la veïnada es va veure obligada a presentar un recurs contenciós-administratiu contra l'Ajuntament davant del silenci i la inactivitat d'aquesta administració municipal.
A la vista dels fets i de la sentència -la qual, segons F. Servera, regidora d'Hisenda, no serà recorreguda-, Els Verds-Esquerra d'Artà han de denunciar una vegada més que l'equip de govern d'Artà fa de la disciplina una eina bàsica de la seva política clientelar i prevaricadora, en protegir i donar totes les facilitats als infractors amics i, per contra, perseguir i castigar qui no es plegui a la seva voluntat.
Aquest cas il·lustra com l'arbitrarietat de Rafel Gili arriba a l'extrem de passar per damunt de les denúncies de víctimes directes de les infraccions, de l'aplicació de la Llei, la protecció del paisatge i del territori i, fins i tot, del cobrament de les multes -cobrament el qual no consta a Els Verds-Esquerra, i que no poden confirmar en no obtenir accés a la documentació, en el que és un atac permanent de UM-PSOE als drets de participació i informació política dels regidors de l'oposició, i en contra de la transparència d'aquesta administració local.
L'evident ús partidista, clientelista i arbitrari que es fa a l'Ajuntament d'Artà en disciplina urbanística explica, segons Els Verds-Esquerra d'Artà, la negativa d'UM-PSOE en delegar les competències inspectores i de restabliment de la legalitat urbanística en sòl rústic en l'Agència per la Protecció de la Legalitat Urbanística i Territorial de Mallorca, delegació de competències proposada fins a en dues ocasions els darrers anys pels ecosocialistes.

Què en diu la premsa:
- Diario de Mallorca, 21-01-2011: EV-E denuncia otro chalé ilegal.

Gran iniciativa del Consell de Mallorca: Compartir cotxe


El Departament de Cooperació Local del Consell de de Mallorca ha engegat una mesura dirigida a fer més sostenible la mobilitat de les persones i els treballadors, i a permetre l'estalvi energètic i econòmic. Us recomanam que exploreu les possibilitats que es donen per a compartir el vehicles en els viatges, inscriure-s'hi i plantejar quins viatges es fan amb el vehicle propi o quins viatges es voldria fer amb el vehicle d'altre conductor que tanmateix els ha de fer, és molt senzill!

Enganxam aquí la descripció d'aquest nou servei que fa el Consell de Mallorca, com els enllaços necessaris:

El projecte COMPARTIR COTXE neix de la voluntat de Mallorca de fomentar entre la població un ús més racional del cotxe. El servei consisteix a facilitar la trobada de persones que estan interessades a compartir el vehicle privat a l'hora de fer un viatge.

OBJECTIUS

  • Facilitar als ciutadans i a les ciutadanes de Mallorca una altra alternativa en els seus desplaçaments tenint en compte mesures de sostenibilitat en la mobilitat.
  • Disminuir la contaminació i el consum energètic produït pels vehicles privats.
  • Millorar la utilització de l'espai públic.

COM ACCEDIR-HI?

COM FUNCIONA?

Mitjançant aquest servei veureu on line les persones que estan inscrites per fer un viatge semblant al vostre. A través del correu electrònic us podreu posar en contacte amb elles. Veureu quines són les seves preferències, si disposen o no de cotxe, el motiu del viatge, i tot un seguit de dades per fer més fàcil la trobada de companys i companyes de viatge. Podreu deixar un missatge electrònic a aquelles persones que considereu que són adients per compartir un mateix viatge. Tot de manera immediata i sense intermediaris.