dimecres, 27 de març del 2013

IVerds exigeix al Batle d'Artà que s'auditin els serveis que dóna l'empresa concessionària de recollida de residus i neteja viària des de 2006 i s'actui en conseqüència davant possibles importants incompliments de contracte

La sessió ordinària del Ple de l'Ajuntament d'Artà del mes de març es va debatre i rebutjar, amb els vots en contra de tots els grups de l'oposició, la proposta de Magdalena Maria Fernandez, regidora d'Hisenda, d'aprovació de les factures extrajudicials corresponents a 2012. El regidor d'IVerds, G. Caldentey, va felicitar-la per la molt bona feina reduïnt les quantitats per factures sense pressupost; també va reconèixer la importància de pagar l'abans possible els proveïdors.
Ara bé, tant important com això és, per als ecosocialistes, comprovar si l'empresa concessionària dels serveis de recollida de fems i neteja viària no ha acomplit amb algunes de les obligacions i, si així fos, quantificar econòmicament aquests possibles incompliments. Els pressuposts municipals de 2013, en què IV vàrem participar tant en la confecció com en l'aprovació, preveien la partida de despesa necessària per encarregar a empresa externa (cal recordar que a l'Ajuntament d'Artà no hi ha tècnics capacitats per dur a terme aquesta feina) aquesta feina necessària de cara a negociar millores immediates i/o pagament de factures properes (o passades, alguna de les quals s'havien d'aprovar amb l'expedient d'extrajudicials) amb l'empresa, o bé de cara a una molt probable reclamació davant dels tribunals. El moment en què es posin damunt la taula els resultats d'aquesta auditoria, podrem votar a favor d'allò relacionat amb l'exercici pressupostari de 2012.
A continuació desenvoluparem alguns del motius que ens fan pensar que “Net i Fresc” no acompleix allò establert en el contracte amb l'Ajuntament, en condicions establerts l'any 2005.
A rel d'una sol·licitud expressa per part de Caldentey, llavors regidor de Medi Ambient, l'empresa esmentada entrava a l'Ajuntament, dia 9 de gener de 2011, un document de “Proposta d'implantació del servei de recollida selectiva porta a porta en el nucli d'Artà”, amb diferents pressuposts del que costraria aquesta implantació -depenent de si s'incloia la recollida de fracció orgànica, o no. Al document, es començava per definir què és “recollida selectiva porta a porta”: “La recollida pel sistema de PORTA A PORTA consisteix en la recollida dels residus produïts pels ciutadans a la mateixa porta de les vivendes. La recollida porta a porta és un sistema pel qual [...] cada ciutadà és el responsable de la disposició dels seus residus, selectivament, al portal del seu habitatge.” També s'assenyalava que “En l’actualitat aquest servei es troba implantat al nucli de la Colònia de Sant Pere, mentre que a Artà la recollida selectiva domiciliària es realitza mitjançant contenidors de vorera tipus iglús que es recullen per part del Consell de Mallorca.” En el document es feia una descripció de quins són els serveis que es donaven i es donen en l'actualitat als diferents nuclis urbans d'Artà:
(Fig. 1: “Recollida selectiva domiciliària i comercial a la Colònia de Sant Pere”)

(Fig. 2: “Recollida selectiva comercial a Artà”; en realitat, inclou també la recollida domiciliària de la fracció d'envasos, que sí es fa, de color groc)

La proposta de calendari de recollida porta a porta (domiciliària i comercial) al nucli d'Artà quedaria segons la mateixa empresa, de la següent manera:
(Fig. 3)

La implantació d'aquests serveis -sense incloure la recollida de la fracció orgànica- suposaria per a l'Ajuntament d'Artà una despesa anual de 139.431,73 Euros, segons el document de proposta de “Net i Fresc” esmentat.

En rebre aquesta proposta, i fent una comparativa superficial amb l'establert en la documentació de l'expedient de contractació del servei (bàsicament: “Plec de condicions” i “Oferta de millores”), Caldentey va proposar a la Junta de Govern Local (JGL) sol·licitar a la Secretària-Interventora municipal Informe relatiu a:
  • Si s'ha/n de qualificar d'incompliment/s de compromís/os contractual/s, l'actual recollida selectiva porta a porta de residus.
  • Si així fos: valoració econòmica del/s mateix/os i les possibles obligacions municipals al respecte si se'n deriven, atesa la constatació.
  • Si consten altres possibles incompliments.
  • Si així fos: valoració econòmica dels mateixos i les possibles obligacions municipals al respecte si se'n deriven, atesa la constatació.
Sol·licitud la qual va formular Jaume Alzamora, Batle d'Artà i president de la JGL de dia 13 de setembre de 2012, en absència de Caldentey.
L'Informe de la Secretària, de 15 d'octubre, arribava a la conclusió que “l'empresa 'Net i Fresc, S.L.' incompleix l'acord de cessió del contracte del servei de recollida de fems [...]” i que “procedeix la incoació d'un expedient a l'empresa 'Net i Fresc, S.L.' per incompliment de contracte, en el qual es demanés el seu compliment o, en el cas contrari, la rescissió de contracte amb exigència de responsabilitats, en el seu cas”. Conclusions que es basaven en que: “'Net i Fresc, S.L.' corrobora i manifesta mitjançant escrit presentat en aquest Ajuntament dia 10 de gener de 2012 [...] que no ha dut a terme [...] diversos apartats relacionats presentats en l'escrit de millores [...] referent a la recollida selectiva porta a porta en el nucli urbà d'Artà. En el cas plantejat, s'observa que [...] s'incompleix la proposta de millores [...] respecte al servei descrit en el plec de condicions, tal i com corrobora l'esmentada empresa [...] en el seu escrit de dia 10 de gener de 2012, en el qual proposa implantar el mateix servei al qual està obligada per contracte amb aquest Ajuntament” (les negretes són nostres).
Segons el Plec de condicions, “Els residus que s'han de recollir porta a porta són fems o rebuig, envasos, paper/cartró i vidre”; en l'”Oferta de millores”, s'incorporava com a millora “la realización de la recogida selectiva puerta a puerta, no sólo en el núcleo urbano de Artà, sino en el resto de núcleos urbanos del municipio" (la negreta és del propi document).
Per recomanació de la funcionària, abans d'incoar efectivament l'expedient de rescissió es va donar trasllat del seu Informe a l'empresa concessionària la qual, dia 28 de novembre entregava al regidor i a la Secretària un document en que s'exposaven els motius de desacord amb l'Informe esmentat d'aquesta funcionària, de 15 d'octubre.
Bàsicament, les línies argumentals de l'empresa es basaven en que: 1) Es fa una recollida porta a porta en tots els nuclis urbans d'Artà i que 2) els quadrants de recollida selectiva porta a porta, tant del nucli urbà d'Artà com de la Colònia de Sant Pere, es van consensuar amb l'Ajuntament (JGL).
Aquest nou document torna a incorporar dexscripció gràfica dels diferents serveis de recollida “porta a porta”:
(Fig. 4)

(Fig. 5)

Iverds d'Artà consideram que la definició de “Recollida selectiva porta a porta” que féu l'empresa concessionària el gener de 2012 (“La recollida pel sistema de PORTA A PORTA consisteix en la recollida dels residus produïts pels ciutadans a la mateixa porta de les vivendes. La recollida porta a porta és un sistema pel qual [...] cada ciutadà és el responsable de la disposició dels seus residus, selectivament, al portal del seu habitatge.”) invalida la tesi de la mateixa empresa segons la qual acompleix l'obligació contractual de fer aquest tipus de recollida.
Pel que fa al segon argument, la Secretària-Interventora de l'Ajuntament d'Artà no disposa ni té coneixement de cap Acord de la JGL en què s'aprovassin els quadrants de recollida actuals.
Altres possibles incompliments:
- Molt probablement, una auditoria seriosa com la que es tenia previst encarregar confirmaria i quantificaria econòmicament, a banda d'aquest incompliment tan greu i costós per a la ciutadania, d'altres com: l'obligació de substituir les papereres a mesura que s'espenya (cosa que pensam que no s'ha fet mai); determinades obligacions respecte de la contractació de personal així com subcontractació amb empreses de caire social.
Iverds d'Artà consideram de tot punt obligat per part del Batle i actualment encarregat d'aquesta àrea municipal, culminar la tasca feta per Caldentey per tal de canviar la situació per la qual l'empresa concessionària no dóna el servei que la ciutadania paga la seva contribució des de l'any 2006. 
Molt probablement, el Batle d'Artà denunciarà que l'oposició bloqueja el pagament dels petits proveïdors i empresaris locals amb el que va passar ahir. La solució és ben senzilla: pot convocar plenari extraordinari quan vulgui, amb proposta amb totes les factures extrajudicials, que tendrà el nostre vot. Totes, excepte les que estiguin pendents de pagament de "Net i Fresc, S.L.".

dimarts, 29 de gener del 2013

Intervenció G. Caldentey (IV d'Artà) al debat de Pressuposts 2013. Sessió plenària de dia 29-01-2013


IniciativaVerds d'Artà hem participat en la redacció dels pressuposts municipals per al 2013 que avui es presenten a aprovació pel Plenari, havent fins i tot presentat esmenes (com, per exemple, que es dediqui el que fins ara era el sou de la meva dedicació parcial a altres diferents partides com Biblioteques, i Edicions, etc.), algunes de les quals han estat aprovades en Comissió Informativa Especial de Comptes (CIEC) i incorporades en la proposta de pressuposts.
En aparent contradicció amb la aquesta participació en la redacció dels pressuposts, ens hem absentat en el moment de la votació de l'informe favorable les dues vegades que s'han votat en CIEC.
El motiu de la nostra actuació és la següent.
1. El mes de setembre, el SEPRONA va detectar que les obres de construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat a una parcel·la de per Bellpuig s'estaven realitzant amb una llicència que havia acabat el termini el mes anterior, l'agost, i va consultar al Departament d'Urbanisme si s'havien iniciat els tràmits per a la concessió de la pròrroga.
Quan, el mes d'octubre, en Junta de Govern Local (JGL) es va tractar el punt de respondre la sol·licitud de pròrroga, i a la vista que l'Informe tècnic deia que aquesta pròrroga no era possible per haver-se'n esgotat totes les pròrrogues possibles i perquè amb les actuals Normes Subsidiàries aquesta llicència no era possible de renovar-se, a proposta de la regidora d'Urbanisme el tema va quedar suspès damunt la taula a l'espera de trobar alguna solució i, a pregunta sobre la meva opinió al respecte,  li vaig exposar que entenia que pertocava inici d'expedient de caducitat paralització de les obres; no obstant, vaig accedir a donar un temps de marge.
Dos mesos després, el desembre, les coses seguien en el mateix punt: no es responia a la sol·licitud, no s'obria l'expedient de caducitat, i les obres continuaven actives. Davant d'aquests fets, vaig tornar a posar ja per iniciativa pròpia aquest tema damunt la taula de la JGL, i se'm va tornar a demanar que ho retiràs del debat, amb acusacions de deslleialtat per la meva conducta. No es va respondre la sol·licitud (de forma negativa, com no podia ser d'altra forma segons Informes tècnics, que no havien variat en absolut), fins la JGL celebrada dia 3 de gener.
A dia d'avui, però, les coses segueixen igual. El batle no ha fet res, i l'Ajuntament renuncia als nous ingressos que podria recaptar per la nova llicència que els propietaris haurien d'haver tramitat.
A més, en haver-se incrementat la parcel·la mínima a la zona de Bellpuig, la nova llicència que el propietari hauria d'haver sol·licitat hauria d'haver vinculat altres finques veïnades, de la seva propietat, el que podria haver minvat l'edificabilitat en una zona tan sensible com és Bellpuig.

2. En el mes de desembre una ordre de demolició d'un habitatge unifamiliar aïllat va estar pendent de la firma del batle fins al darrer dia en què aquesta era possible, i si es va firmar la rebuda de la notificació de proposta d'Ordre preparada per la instructora, va ser per mor de la nostra pressió; no obstant, va ser de bades, atès que pocs dies després (02-01-2013) l'expedient de demolició va caducar, en no haver-se signat Decret d'Ordre de demolició -ni haver-se delegat la mateixa en òrgan col·legiat (p. ex., JGL). A dia d'avui, i des de divendres passat, damunt la taula del Batle obra una proposta de caducitat i una altra proposta de reinici de l'expedient, diligentment preparades per la funcionària encarregada de la instrucció de l'expedient
Després de la renovació i sanejament del gabinet de disciplina urbanística, després que l'administració municipal hagi començat a tramitar correctament els expedients, particularment els de disciplina, resulta que el Batle i la regidora d'Urbanisme bloquegen la culminació dels expedients de disciplina i ens estan donant llargues -de la mateixa manera com passa amb els expedient que s'haurien de fer, de caducitat de llicències d'obra. La darrera excusa va ser que la regidora d'hisenda estava molt ocupada amb els pressuposts i que ja en parlaríem després.

3. Davant d'aquesta obstrucció del Batle i la regidora d'Hisenda i Urbanisme, aquest regidor va entendre que havia una voluntat política evident i unilateral de no tramitar ni els expedients de caducitat de llicències ni els expedients de disciplina urbanística, i fins i tot impedir que Iniciativaverds pogués deixar constància del nostre desacord -duent, com és preceptiu per altra banda, a debat els temes a JGL o al Ple si no es vol fer d'ofici i per Decret-, és a dir, de fet, fent-nos còmplices de la seva actuació.

4. A rel d'aquesta situació, IV va optar per no votar els pressuposts municipals en les dues sessions prèvies al Ple d'avui de la Comissió Especial de Comptes, així com traslladar als socis de l'equip de govern que hauríem de tornar a valorar el nostre vot; resumidament, pels següents motius.

a. Dubtes sobre si el Sr. Batle acomplia amb les seves obligacions, i, per tant si era justa la asignació de despesa corresponent al seu sou pel 2013.

b. Dubtes sobre el pressupost d'ingressos, tant en les partides d'ingressos derivades d'un  acompliment complet i integral dels expedients d'infracció, com dels ingressos que es poguessin derivar de la normal i preceptiva tramitació dels expedients de caducitat de llicències, i les seves probables renovacions.

c. Dubtes sobre la lleialtat dels nostres socis a l'equip de govern.

5. La resposta del batle a la nostra actuació va superar les nostres pitjors sospites, i el passat dissabte ens va confirmar que no pensava tramitar cap expedient de demolició ni caducitat de llicència. Paraules similars ens havien arribat temps enrere, provenints de la regidora d'urbanisme, però en calidad de rumor.

6. Vista aquesta resposta del batle pocs dies abans d'aquest plenari, hem d'entendre que la nostra pressió, al menys -i per a nosaltres suposa un avanç molt important-, ha servit per aclarir els nostres dubtes.

7. Arribats aquí podem comprovar que, efectivament, hi ha motius de fons per no aprovar aquests pressuposts; però no és menys cert que els mateixos recullen importants consignacions pressupostàries per al desenvolupament de les nostres línies programàtiques, motiu pel qual hi votarem a favor.

8. Dit això, anuncio ara mateix que avui presentaré dues mocions d'urgència en què sol·licit el vot del Plenari per instar el batle a que acompleixi les seves obligacions en matèria d'urbanisme, i anuncio també que el nostre partit es reserva la possibilitat d'actuar davant instàncies superiors en aquests i en qualsevol altre cas de paràlisi en la tramitació i/o no inici dels expedients. En qualsevol cas queda ben clara la divergència pel que fa a aquest tema i aclarim a aquest Ajuntament, al Ple, a aquest equip de govern -per si havia algun dubte-, que no es pot comptar amb la nostra complicitat per incumplir -ja sigui per acció, o per omissió- amb les obligacions legals per a la defensa del territori, el paisatge i els recursos naturals.

Moció sobre tramitació d'un Expedient de Disciplina urbanística.
Moció sobre la tramitació d'un Expedient de caducitat de Llicència d'obres.

Epíleg. Què diuen els Independents d'Artà quan estan a l'oposició sobre Disciplina urbanística:
Descontrol urbanístic i manca de vigilància [...] entre els polítics de l’equip de govern no hi ha criteris clars i consensuats a l’hora de prendre decisions si aquestes són impopulars.[...]. Mentrestant, les infraccions urbanístiques dins i fora del nucli urbà proliferen i sembla que hi ha impunitat per qui les fa, ja que tampoc no s’han marcat directrius ni s’està controlant la tasca d’inspecció ni de vigilància per part del regidor en qüestió, Josep Silva. A més a més, tenim notícies que el Batle dóna permissos verbals, i el regidor d’EU-EV, que durant quatre anys a la oposició denunciava a tort i a dret, ara que te responsabilitats de govern calla i deixa fer. ([sic] desembre de 2004, http://www.mallorcaweb.net/independents/)
A Artà i la Colònia el descontrol urbanístic i el tracte de favor a determinades grans empreses constructores ha arribat a límits intolerables, els promotors de determinada empresa que fa grans obres a la Colònia comença a construïr sistematicament sense comptar amb la llicència sense que l'ajuntament tingui cap voluntat d'mpedir-ho ([sic] 15-05-2007, arta.balearweb.net). [...] hi ha algunes empreses constructores que campen com volen a Artà i es pasen la llei pels forros protegits per aqueslls que hauríen de defensar la legalitat ([sic] 05-06-2007, arta.balearweb.net).
Els Verds-Esquerra i Unió d’Independents denuncien la prevaricació continuada del batle d’Artà, R. Gili (UM), en permetre una exposició comercial de maquinària agrícola i vehicles en sòl rústic i sense permís per dur a terme l’activitat. Davant la passivitat del batle, el promotor mantén l’activitat sense permís, i darrerament també hi exposa turismes per a la venda de segona mà. (Comunicat conjunt UIA+Verds-ERC, 27-08-2010)
 

dimarts, 4 de setembre del 2012

IniciativaVerds celebra les recents decisions judicials que eximeixen Guillem Caldentey del delicte de revelació de secrets i Conxi Penya de la falta d'intromissió en l'honor d'una regidora socialista de l'Ajuntament de Son Servera

Amb sobreseïment de la causa en diligències prèvies i sentència absolutòria en 1ª instància
IniciativaVerds celebra les recents decisions judicials que eximeixen Guillem Caldentey del delicte de revelació de secrets i Conxi Penya de la falta d'intromissió en l'honor d'una regidora socialista de l'Ajuntament de Son Servera
Lamenten l'ús que s'ha fet de la Justícia amb ànim intimidatori contra l’exercici de la informació pública i la denúncia política en la gestió municipal

IniciativaVerds celebra el sobreseïment definitiu en el Jutjat de 1a. Instància de Manacor Núm. 1, el passat mes de juny, de les diligències per la denúncia de l'ex-batle d'Artà, Rafel Gili (UM), contra el regidor d'Artà G. Caldentey (IVerds) per un suposat delicte de revelació de secrets (publicació de dades de caràcter personal), així com, pel que fa a C. Penya, ex-regidora a l'Ajuntament de Son Servera i actualment número 2 de la llista electoral d'IVerds d'Artà, de la sentència absolutòria -al Jutjat  de 1a. Instància de Manacor Núm. 5- en la demanda interposada per la regidora socialista de l'Ajuntament de Son Servera M. T.  Moreno per una suposada “intromissió il·legítima en el dret a l'honor”. La defensa en ambdós casos ha anat a càrrec de l’advocada Francisca Mas.
Absolució de C. Penya en la demanda per part de la regidora socialista M.T. Moreno
La regidora socialista de l'Ajuntament de Son Servera va demandar Conxi Peña, ex-regidora en aquella mateixa Corporació, per haver suposadament vulnerat el seu honor en publicar, en una revista local, que la regidora socialista hauria tractat d'”enxufar” la seva filla en alguns llocs de feina oferts per l'Ajuntament de Son Servera. Sol·licitava una sanció de 12.000 euros i rectificació pública en la mateixa revista. La defensa de Conxi Penya consistí en argumentar el caràcter purament polític d'aquelles declaracions, en l'exercici de les funcions encomanades i en l'empara del dret d'informació i lliure expressió dins d'un marc de debat polític.
La sentència dictada per Sílvia Ramon el passat dia 20 d'abril que absol la regidora ecosocialista -i que imposa les costes a la demandant-, es fonamenta en la llibertat d'expressió i informació de Conxi Penya -atès que les declaracions tenien suport en la seva condició de regidora de la mateixa Corporació- i en el reconeixement que la demandada “tenia motius per dubtar de la legalitat” d'un determinat procés de selecció de personal municipal.
La sentència ha estat recorreguda per part de la demandant.
Sobreseïment de diligències per suposada revelació de secrets de G. Caldentey
Rafel Gili (UM), en qualitat de Batle d'Artà amb el recolzament del PSOE (liderat llavors per M. F. Server, “jurista de prestigi”, segons aquest partit), interposà dia 23 de novembre de 2010 davant la Guàrdia Civil denúncia contra el regidor Guillem Caldentey per suposat delicte de revelació de secrets (art 417 del Codi Penal; càstig de presó de dos a quatre anys i inhabilitació per a càrrec públic d’un a tres anys), en haver publicat al blog de l'agrupació local d'IVerds sis documents els quals contendrien dades de caràcter personal. Aquestes dades serien determinats “números de compte corrent bancari, Informes urbanístics, Informe de la Policia Local, Decrets de suspensió d'obres i Conveni urbanístic”.
Els sis documents en qüestió en cap moment no han estat retirats del blog de l'agrupació ecosocialista artanenca i de fet hi són accessibles, com el que eren, és a dir, documents fidedignes de suport a la informació i denúncia en alguns casos que es feia de la gestió de l'equip municipal de govern d'aquells moment, conformat per UM-PSOE.
En coherència amb les protestes aleshores formulades per Unió d'Independents d'Artà -dia 24 de novembre al Ple d'Artà, ocasió en què  l’anterior Batle d'Artà R. Gili anuncià al regidor ecosocialista i a tota la Corporació la interposició de la demanda el dia anterior-, l'actual Batle d'Artà, J. Alzamora (UIA) va traslladar davant del Jutjat el passat mes de novembre la seva voluntat d'enretirar la denúncia.
Conclusió
Es tracta en ambdós casos de denúncies a nivell judicial sense fonament que no tenien altre objectiu que distreure l'atenció en aspectes de la gestió dels equips de govern durament criticada pels regidors ecosocialistes, i intimidar-los. En el cas de C. Penya, la passada legislatura va denunciar (políticament) amb duresa aspectes com la contractació de les obres i projectes complementaris del carril-bici per part de Josep Barrientos aixi com la contractació de personal dirigida per M.T. Moreno. G. Caldentey, a l'oposició com s'ha dit la passada legislatura, va concentrar gran part de la seva tasca en denunciar l'opacitat exercida pel pacte UM-PSOE i com és tradicional, la política de deixar fer en disciplina urbanística.
Crida l'atenció
- La trajectòria d'èxits judicials dels ecosocialistes d'Artà i la comarca, que fins ara no han rebut cap sentència condemnatòria ni una a pesar dels múltiples atacs intimidatoris per la via judial (per la civil i per la penal). Fa poc, Julen Adrián (ex-regidor de 1999 a 2007) i Maria Ramírez (militant d'IVerds d'Artà) també sortiren indemnes després de 8 anys de persecució judicial per part de l'antic arquitecte municipal d'Artà Mateu Carrió.
- Els notables avanços en política de transparència a l'Ajuntament el darrer any, des que G. Caldentey forma part de l'equip de govern com a 1er. Tinent de Batle. Periodicitat mensual de les sessions ordinàries del Ple; publicació a la web de la documentació municipal (actes, enregistraments sonors dels Plens, Normatives, Pressuposts, dades sobre la despesa dels regidors, etc.); secció de “Transparència”...

dimecres, 25 d’abril del 2012

Tren d'Artà: esmenes als pressuposts del estat PSM-IV-ExM

[A la imatge davant les "obres" del tren a Manacor, d'esquerra a dreta, en Sebastià Gayà,
n'A. Alorda, en Miquel Oliver i G. Caldentey]

L’Estat espanyol destinarà al pressupost de l’Estat del 2012, 7 milions d’euros a les Illes Balears en matèria ferroviària, ens complau que el conveni signat entre les dues administracions continui vigent, però consideram que no es suficient el pressupost que s’hi destina per part de l’Estat Espanyol, que no arriba ni a un 1% del pressupost ferroviari total de l’Estat que es de 1.000 d’euros per el 2012, consideram que  Balears té un desequilibri molt gran amb la resta de l’Estat en matèria d’inversions i fent-mos càrrec de la situació econòmica del moment, consideram que 70 milions el 2012 i similars partides als pressuposts del propers anys , fins a arribar al total del conveni que són 433 milions, es una demanda més que justa, hem de tenir en compte que la comunitat autònoma té pendents moltes factures amb les empreses adjudicataries de les obres ja executades i no podem deixar una infrastructura a mig fer, a més, una  infrastructura serà molt important per la comarca de llevant.
L'esmena als pressuposts del Estat s’ha presentat per el diputat de Compromís, Joan Baldoví, amb qui tenim una molt bona relació i una col·laboració constant.

dimecres, 18 d’abril del 2012

Impacte mediàtic d'un comunicat d'agraïment a IBANAT pel manteniment dels "ases tallafocs"

Curiosa l'expectació que ha aixecat en alguns mitjans el comunicat del passat dia 11 d'abril amb què el regidor de Medi Ambient, G. Caldentey, senzillament volia remarcar la utilitat dels animals que mantenen netes determinades faixes tallafocs, i agrair a l'IBANAT la continuïtat d'aquest servei, després que l'octubre es publicassin notícies sobre la tornada dels animals a Hosca on radica l'empresa propietària.
L'endemà Diario de Mallorca se'n feia ampli ressò, com també El Mundo-El Día de Baleares, capçalera que fins i tot va editorialitzar la "notícia".
"Es colmo" d'aquest exagerat ressò mediàtic arribà amb l'entrevista en directe a esRadio (la ràdio de F. Jiménez Losantos i César Vidal...) al regidor per part de Luis Herrero. Enllaçam aquí al fragment d'aquesta entrevista.

dijous, 5 d’abril del 2012

Web de l'Ajuntament d'Artà: Vaga 29M

diumenge, 18 de març del 2012

Moció per donar suport a la iniciativa de la Plataforma Moviment per la Llengua





A proposta de les formacions de l'equip de govern, es discutirà en sessió ordinària del Ple de l'Ajuntament d'Artà de dia 27 de març.
Tant de bo que el PP d'Artà també s'hi mostri a favor i quedi aprovada per unanimitat (donam per descomptat el recolzament del grup Psib-Psoe).
El Ple d'aquest Ajuntament aprovà, el passat mes de gener, la presentació d'al·legacions a aquest mateix Avantprojecte de Llei de modificació de la Llei 3/2007, així com demanar-ne la retirada. Tampoc no s'ha rebut cap resposta.
Avui, a les 11.30 h., convocats per la OCB d'Artà i la Plataforma pel Tren de Llevant, assistirem a la mobilització per dir:

Sí a la llengua i a la cultura pròpies!
Sí al transport públic!
Sí als nostres drets!


divendres, 9 de març del 2012

Comunicat de resposta a l'Assemblea UIA

En resposta al nou i més recent comunicat publicat per l'Assemblea de la Unió d'Independents d'Artà.

És curiós que quan el batle i els regidors d'UIA s'han quedat tot sols a l'equip de Govern, els UIA i el batle focalitzin en IniciativaVerds la responsabilitat i s'oblidin de l'altre soci que tampoc no els ha fet costat.

Al marge que el relat dels fets ja està contat en diferents versions i que els lectors intel·ligents sabran confrontar els fets i la veracitat o falsetat dels narradors, el que el sr. batle i els UIA no neguen és que van fer un comunicat en nom de tots els partits de l'equip de govern, quan tenien la negativa expressa i per escrit de CxI i d'Iniciativaverds a l'esmentat comunicat, o sigui que es van negar a assumir-lo.

Pareix que aquesta no és la millor manera d'enfortir un pacte de govern, ni cap mostra de lleialtat cap els socis de govern.

El batle i els UIA estan en el seu dret de triar aquest tipus de relació o qualsevol altre, però seria convenient que tenguessin en compte que del que sembrin en recolliran, encara que tambè és cert que Iniciativaverds té en aquest respecte uns certs límits. Per exemple mai faríem públic un comunicat com equip de govern sapiguent que els nostres socis ens han comunicat que no el comparteixen.

En qualsevol cas i pel que fa al comunicat UIA d'avui, no sabem què més aportar, que no es formulàs ja al nostre del passat divendres; resumidament:

  • Vàrem ser els darrers en dir res, quan podríem haver tret el tema dijous dia 23 de febrer.

  • No se'ns va respectar pel que fa a un suposat comunicat de "l'equip de govern", la nostra postura legítimament auto-excloent, entre d'altres motius, per atacs gratuïts a la feina d'un periodista de Diario de Mallorca.

  • La presumpció d’innocència de la funcionària, l’hem defensada des d’IniciativaVerds ja que dur-ho a Fiscalia és la única manera de que investiguin el que ha passat realment i no que aquesta funcionària carregui amb culpes que no són seves. IniciativaVerds té clar que una auxiliar administrativa no pot ser mai la única responsable de la manca de doblers.

  • Defensam la llibertat d'expressió i d'informació dels periodistes

  • Si ens hem equivocat en res, si un cas l'errada seria no haver actuat abans

divendres, 2 de març del 2012

Comunicat sobre els fets informats aquesta setmana a "Diario de Mallorca"

Guillem Caldentey es desvincula de les crítiques a la premsa formulades pel Batle.

Iniciativa Verds aplaudeix que el Batle d'Artà accepti enviar a Fiscalia l'expedient sobre les irregularitats detectades a l'àrea de disciplina urbanística

Alzamora s'havia negat anteriorment en dues ocasions a fer aquesta passa proposada per Caldentey


El regidor d'IniciativaVerds d'Artà davant el comunicat emès pel senyor Batle en nom de tot l'equip de govern, vol manifestar les següents puntualitzacions:

1.- IniciativaVerds i el seu regidor no han participat de la redacció ni comparteixen el comunicat enviat en nom de l'equip de govern i d'una part dels treballadors.

2.- Aquesta posició va ser comunicada al senyor Batle i al portaveu de CxI, per correu electrònic, quan els hi va fer arribar el seu escrit, abans de fer-lo públic.

3.- IniciativaVerds respecta la professionalitat i independència dels mitjans de comunicació i el seu dret a informar a la ciutadania de fets tan greus com el que ens ocupa.

4.- IniciativaVerds valora molt positivament el fet que el Batle hagi assumit la pertinència de posar en coneixement de Fiscalia les irregularitats detectades.

5.- Aquesta actuació va ser proposada inicialment pel regidor Guillem Caldentey a la Junta de Govern Local del passat 23 de febrer on fou rebutjada per Independents d'Artà (2 vots) i Convergència per les Illes (2 vots), qui proposà tornar-ho a veure en Junta de Govern Local en sessió extraordinària el passat dilluns dia 27. En aquesta darrera ocasió Convergència per les Illes votà favorablement però no així els representants d'UIA, els quals insistiren en votar en contra.

6.- El senyor Batle va manifestar que era competència seva fer aquesta passa amb la que estava en desacord i només el dia següent, dimarts 28, prèviament al Ple Ordinari i davant la decisió d'IniciativaVerds de dur el tema a Plenari, va rectificar. En Junta de Portaveus reunida abans de l'inici de la sessió plenària, es va anunciar als partits de l'oposició (PSOE i PP), la decisió de l'equip de govern, és a dir, que es posaria en coneixement de Fiscalia les irregularitats.

Vist que tots els partits eren favorables i que només IniciativaVerds es mostrava interessada en ratificar-lo al Plenari, vàrem renunciar a presentar la moció al Plenari per via d'urgència.

7.- El motiu pel qual IniciativaVerds ha insistit tant en l'enviament a Fiscalia i no esperar a la resolució de l'expedient disciplinari rau en que no es tracta d'una irregularitat puntual sinó que es continuen produint fets anòmals com l'aparició de sobres amb diferents quantitats econòmiques dins expedients de disciplina urbanística i en d'altres llocs, fet que nodreix sospites que hi pugui haver involucrada més d'una persona.

8.- D'altra banda l'abast de les irregularitats detectades obliga a la revisió profunda i exhaustiva de tots els expedients de disciplina urbanística i de demolició, la depuració de responsabilitats polítiques i tècniques de tots els qui han instruït i tramitat els expedients irregulars, per a que els expedients de disciplina urbanística es tramitin correctament conforme a dret.

9.- Davant fets presumptament delictius i que afecten als interessos públics, IniciativaVerds considera obligat acudir a la justícia, per depurar responsabilitats i lliurar de sospites als treballadors públics, a més de facilitar la defensa de les persones presumptament implicades.